یداله روحانی منش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا خاطر نشان کرد: نیمه فروردین سال 66 یک راننده مینی بوس با خودروی سواری پیکان برخورد کرده که این سانحه منجر به مرگ 2 تن و مجروح شدن پنج تن از سرنشینان می شود.
وی با بیان اینکه در آن دوران بیمه نامه ها تنها برای خسارت های مالی بود و دیه ناشی از سوانح رانندگی را زیر پوشش قرار نمی داد افزود: بر این اساس طبق رای دادگاه راننده مینی بوس به پرداخت 21 میلیون و 300 هزار ریال دیه ناشی از سوانح رانندگی محکوم می شود.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: با توجه به ناتوانی محکوم در پرداخت دیه، مددجو درخواست اعسار به تقسیط می دهد که مقرر می شود نیمی از دیه به صورت نقدی و 50 درصد مابقی قسطی پرداخت شود.
روحانی منش با بیان اینکه مددجو به مدت حدود چهارسال اقساط را پرداخت کرده و به باور اینکه بدهی اش تمام شده است دیگر از پرداخت مابقی دیه صرفنظر می کند ادامه داد: شاکیان پرونده نیز بر این باور بودند که میزان طلب آنها تسویه شده بنابراین پیگیر دریافت مابقی طلب خود نمی شوند.
وی گفت: با گذشت حدود23 سال از این تصادف ، راننده مینی بوس برای رفع توقیف سند ملک به دادگاه مراجعه می کند ولی دادگاه به علت پرداخت نکردن کامل بدهی سند را رفع توقیف نمی کند.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: دوباره پرونده این سانحه به جریان افتاده و دادگاه راننده را به پرداخت یک میلیارد و 766 میلیون ریال دیه محکوم می کند.
روحانی منش افزود: راننده مینی بوس که دارای سه فرزند است به علت ناتوانی در تامین دیه، دی ماه سال 90 راهی زندان می شود و دوباره پرونده ای برای این مددجو 53 ساله در ستاد دیه همدان تشکیل می شود.
وی اضافه کرد: ستاد دیه با پرداخت یک میلیارد و 230 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به این مددجو زمینه آزادی او را فراهم کرده و این زندانی روز گذشته آزاد شد.
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، بهمن ماه امسال روزانه 2 زندانی جرایم غیرعمد در استان همدان آزاد می شوند.
از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نیز 205 تن از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد این استان آزاد شدند.
شماره حساب های سیبای بانک ملی 0106329555001 حساب جام بانک ملت 2030303037 به نام ستاد دیه برای دریافت کمک های مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند پیش بینی شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.