محمد پورداود روز سه شنبه در شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان همدان اضافه کرد: در ناحیه یک شهرستان همدان 123 درصد، ناحیه2، 134 درصد و بخش قهاوند 103 درصد از تفاهم و تعهد در زمینه سوادآموزی عملی شده است.
وی یادآوری کرد: سواد آموزی دارای پشتوانه قوی از جمله آموزه های وحیانی است همچنین فرمان تاریخی امام راحل در سال 58، فرامین رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت تدبیر و امید برای ریشه کنی بیسوادی، اصل 30 قانون اساسی و سند تحول آموزش و پرورش درباره آموزش رایگان بیسوادان دیگر پشتوانه های مهم سوادآموزی است.
وی ادامه داد: سوادآموزی دارای سه دوره از جمله یادگیری، تحکیم و انتقال است و در دوره یادگیری فرد بیسواد چهار ماه به مدت 400 ساعت مورد تعلیم قرار گرفته و به وی پس از گذراندن موفقیت آمیز این دوره پاداش پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: سواد آموزان در دوره تحکیم به مدت 2 ماه و زمان 200 ساعت در دوره های آموزشی شرکت می کنند که 70 ساعت آن غیر حضوری بوده و در این دوره به فرد مدرکی ارائه نمی شود.
به گزارش ایرنا معاون سواد آموزی استان همدان اظهار کرد: در دوره انتقال سوادآموزان به مدت هشت ماه تحت تعلیم قرار می گیرند.
پورداود افزود: در راستای حرکت به سمت سواد دیجیتال دوره های تکمیلی برای سواد آموزان از جمله آموزش رایانه و زبان انگلیسی مدنظر است.
وی ادامه داد: در شهرستان همدان 97 درصد جمعیت باسواد هستند و 13 هزار و 37 بیسواد بر اساس سرشماری نفوس مسکن شناسایی شدند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان همدان افزود: نرخ باسوادی در کشور 94.7 درصد است اما در استان همدان 95 درصد بوده و بالاتر از میانگین کشوری است.
پورداود گفت: رویکرد مراکز یادگیری محلی علاوه بر سواد آموزی و تحکیم و انتقال، آموزش مهارت های زندگی نظیر حقوق شهروندی، آداب معاشرت، احسان و نیکوکاری، قدرت و نحوه تصمیم گیری، نحوه حل مساله، کنترل خشم ، رفتار با معلولان، رعایت الگوی مصرف، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و امدادرسانی است.
وی تاکید کرد: باید در حوزه تاب آوری افراد فعالیت هایی صورت بگیرد و این مراکز یادگیری بستر مناسب و خوبی برای این موضوع است.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
جمعیت شهرستان همدان حدود 670 هزار نفر است که 97 درصد آنها باسواد هستند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.