هادی سبزواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری 2018 آسیا و نیز تاثیر بسزای ورزش در رونق صنعت گردشگری و جذب توریسم، پیشنهاد میزبانی این اجلاس جهانی را داده ایم.
وی بیان کرد: از آنجا که ورزش های همگانی از جمعیت قابل توجهی در جهان برخوردار هستند و تمامی رده های سنی در رشته های مختلف همگانی فعالیت دارند، می توان با میزبانی اجلاس جهانی نسبت به معرفی ظرفیت های بالقوه همدان در برگزاری برنامه های متنوع ورزش همگانی با رویکرد گردشگری اقدام کرد.
سبزواری بیان کرد: رشته هایی نظیر گردشگری ورزشی جزو فعالیت های شاخص فدراسیون ورزش های همگانی به شمار می رود که ارتباط مستقیم با رونق گردشگری دارد.
وی خاطرنشان کرد: امروزه ورزش یکی از مهمترین مقوله ها در کمک به توسعه صنعت گردشگری در هر منطقه به شمار می رود و ورزش های همگانی با توجه به تنوع در فعالیت ها و مخاطبان پرشمار، می تواند مثمرثمر واقع شود.
رئیس هیات ورزش ها همگانی همدان افزود: هم اکنون همدان به نسبت جمعیت موجود ، در فعالیت ورزش های همگانی پیشتاز کشور است و 23 درصد از جمعیت این استان فعالیت ورزشی دارند.
وی افزود: همدان حتی می تواند نمونه فعالیت ورزش های همگانی در سطوح بین المللی نیز باشد ضمن اینکه با میزبانی اجلاس جهانی فدراسیون های ورزش همگانی می توان برنامه های پربار و تاثیرگذار را در راستای رونق گردشگری و جذب توریسم پیشنهاد و به تصویب برسانیم.
وی، کوهروی، ورزش صبحگاهی، دوچرخه سواری عمومی، گردشگری ورزشی و همچنین ده ها رشته ورزشی غیرتخصصی و عمومی را از جمله ورزش های پرنشاط و فعال در سطح جامعه عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: حتی می توان رقابت هایی را با رویکرد ثبت رکورد و همچنین ورزش های نمایشی و پرمخاطب را در سطوح بین المللی میزبانی کنیم.
وی افزود: همدان بارها تجربه لازم را در برگزاری رویدادهای بین المللی داشته است و به طور قطع ورزش های همگانی می تواند تاثیر بسزایی در رشد و ارتقای صنعت گردشگری استان داشته باشد.
هم اکنون استان همدان پیشتاز ورزش های همگانی کشور است.
در حال حاضر براساس آمارهای اعلام شده، 500 هزار تن از جمعیت حدود یک میلون و 800 هزار نفری در این استان ورزش های همگانی را به صورت مستمر و تفریحی انجام می دهند.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.