حبیب معصومی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 کانکس اورژانس در شهرستان همدان قرار دارند که هر یک 65 متر مساحت دارند و مابقی آنها که در دیگر شهرستانها مستقر هستند بین 20 تا 24 متر مساحت دارند.
وی اضافه کرد: همچنین 12 مرکز اورژانس در مکان استیجاری و در کنار دیگر واحدهای زیر مجموعه علوم پزشکی از جمله در یکی از اتاق های درمانگاه، خانه بهداشت یا بیمارستان ها خدمات ارائه می دهند.
وی ادامه داد: برای احداث ساختمان مجزا برای تیم های فوریت های پزشکی مستقر در مکان های استیجاری و کانکس ها 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان گفت: این مرکز مکلف به ارائه خدمات پیش بیمارستانی و ترافیکی و غیر ترافیکی به شهروندان است.
معصومی افزود: تیم های فوریت های پزشکی در طرح زمستانی امسال در 48 پایگاه ثابت شهری و جاده ای مستقر هستند.
وی ادامه داد: تیم های مستقر در این پایگاه ها به مصدومان حوادث ترافیکی و کسانی که دچار سکته مغزی، افت و افزایش فشار خون و دیگر بیماری هایی که در وظایف فوریت های پزشکی است، خدمات پیش بیمارستانی ارائه می دهند.
وی ادامه داد: در طرح زمستانی امسال همدان 350 نیروی فوریت های پزشکی با یکصد دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد مشارکت دارند.
به گزارش ایرنا، ماهانه سه هزار و 500 تا چهار هزار ماموریت شهری و جاده ای توسط مرکز فوریت های پزشکی همدان انجام می شود که 80 درصد ماموریت های غیر ترافیکی و 20 درصد ماموریت ها مربوط به سوانح و تصادفات است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.