یدالله روحانی منش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان بدهی این افراد پس از گذشت شکات 680 میلیون ریال بود که با پرداخت تسهیلات، کمک ستاد دیه و خیران نیک اندیش تامین شد.
وی اظهار کرد: یکی از زندانیان که به علت شکایت خواهرزاده از 16 آبان امسال راهی زندان شده بود 77 میلیون ریال بدهی داشت.
وی توضیح داد: این زندانی با دریافت وجه نقد از خواهرزاده خود در قالب قرض، اقدام به ساخت منزل مسکونی بدون رعایت استانداردهای لازم کرده بود.
مدیرعامل ستاد دیه همدان افزود: به جای کندن 'پی' و ریختن بتن، دیوار آشپزخانه این منزل مسکونی بر روی خاک بنا شده بود که با گذر زمان این دیوار فرو می ریزد.
روحانی منش افزود: ناتوانی آن فرد که سرایدار یک مدرسه است در تامین طلب خواهر زاده موجب زندانی شدن وی می شود که با کمک خیران و ستاد دیه زندانی 53 ساله آزاد می شود.
مدیرعامل ستاد دیه همدان یادآوری کرد: در پرونده دیگری که موجب زندانی شدن یک معلول جسمی حرکتی شده بود با تامین 180 میلیون ریال زندانی آزاد شد.
روحانی منش درباره علت زندانی شدن این مددجو توضیح داد: یک کارگر هنگام برداشت محصول گردو در تویسرکان از بالای درخت سقوط می کند که این حادثه ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی در حین کار موجب زندانی شدن سرکارگر می شود.
وی افزود: این کارگر با تکیه دادن به یک شاخه مشغول تکان دادن دیگر شاخه های گردو بود که به علت از دست دادن تعادل از بالای درخت سقوط می کند.
مدیرعامل ستاد دیه همدان اضافه کرد: پس از تامین 180 میلیون ریال بدهی این زندانی نیز در خجسته میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) به کانون خانواده بازمی گردد.
روحانی منش اظهار کرد: 2 پرونده دیگر مربوط به حوادث ناشی از کار و ناتوانی در تامین بدهی بوده که این زندانیان نیز آزاد می شوند.
به گزارش ایرنا در حال حاضر 298 نفر در زندانهای این استان تحمل حبس می کنند که آزادی آنها 150 میلیارد ریال اعتبار می خواهد.
با کمک ستاد دیه و خیران نیک اندیش این استان 179 مددجو از ابتدای سال جاری تا پایان آبان از زندان های این استان آزاد شدند.
شماره حساب های 0106329555001 سیبا بانک ملی، شماره کارت 6037991199530712 بانک ملی، شماره حساب جام بانک ملت 2030303037 و شماره کارت بانک ملت 6104337770115184 به نام ستاد دیه استان همدان آماده دریافت کمک های مردمی افراد خیر و نیک اندیش است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.