رسول منعم عصر سه شنبه در آیین جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) در جمع خانواده ورزش همدان، اظهار کرد: اگر دنبال قهرمانی هستیم باید بدانیم ورزش بدون اخلاق کارآمد نیست و ما همواره با تاسی از فرمایش رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به این موضوع داشته ایم و جلسلات و همایش هایی را تحت عنوان اخلاق در ورزش برگزار کرده ایم.
وی در ادامه با اشاره به حجاب ورزشکاران همدانی در میادین مختلف ورزشی گفت: حجاب در بین ورزشکاران ایرانی همواره از اهمت بالایی برخوردار بوده است به طوری حجاب بانوان ورزشکار کشورمان در رویدادهای مختلف جهانی و بین الملی بازتاب های مثبتی را به همراه داشته است و نمونه بارز آن حضور نرگس خدابنده لو، مه لقا جام بزرگ مربی و تیرانداز همدانی با حجاب اسلامی و چادر در المپیک بود که بسیار مورد بازتاب رسانه های جهان قرار گرفت.
منعم بیان کرد: در حوزه ورزش در سالیان اخیر کمترین ناهنجاری و معضل را نسبت به موضوع عفاف و حجاب داشته ایم و بانوان یاد شده با حجاب خود در مسابقات ورزشی شرکت کرده و حایز افتخارات معنوی و ورزشی شده اند.
وی افزود: در موضوع اهمیت حجاب و عفاف در اماکن و فضاهای ورزشی استان، از سال گذشته نظارت جدی و کاملی بر اماکن ورزشی در حال انجام است و سعی شده در تعامل نزدیک و دوستانه با مدیران و مسئولان باشگاه‌ها، این اماکن به محیطی سالم و پاک تبدیل شوند، ضمن اینکه در این راستا شاهد همکاری بسیار خوب باشگاه‌های ورزشی استان هستیم.
وی افزود: توجه به نمازخانه ها در محیط های ورزشی، برگزاری برنامه هایی تحت عنوان خانواده و سبک زندگی اسلامی، اعزام زوج های جوان به مشهد مقدس، برگزاری نشست کتابخوان از برنامه های مهم اجرا شده توسط اداره کل ورزش و جوانان در حوزه فرهنگی است.
وی با اشاره به گسترش نماز در اماکن ورزشی همدان عنوان کرد: در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی استان‌ نماز جماعت برگزار می‌شود و در کنار آن ورزشکاران ما در هر زمان ممکن به دیدار خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌روند.
منعم بابیان اینکه ورزشکاران و قهرمانان همواره در صف کمک به مظلومان و آسیب دیدگان بوده اند، بیان کرد: پس از زلزه اخیر کرمانشاه ورزشکاران در اقدامی ارزشی به کمک زلزله زدگان شتافتند و با کمک های نقدی و غیر نقدی خود در آیین گلریزان نشان دادند، ورزشکاران همواره در امور خیر ثابت قدم هستند.
وی به اقدام ارزشمند دکتر بیژن حیدری داور بین المللی فوتبال استان اشاره کرد و افزود: دکتر حیدری ‌داور بین‌المللی استان در اقدامی ارزشمند قضاوت خود در مسابقات لیگ برتر را لغو کرد تا بتواند در عرصه طبابت و جراحی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه کمک کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان یادآور شد: ورزشکاران با اخلاق و شاخصی در استان همدان داریم که به دلیل حمایت از مردم بی دفاع فلسطین از رویارویی برابر ورزشکاران رژیم صهیونیستی امتناع کردند و داورانی همچون هادی سالم در استان داریم که به دلیل نام جعل خلیج ع.ر.ب.ی از داوری در مسابقات سر باز زد.
وی با بیان اینکه ورزشکاران همواره در جامعه الگو هستند، گفت: توجه به برنامه های فرهنگی در فضاهای ورزشی در اولویت است و از برنامه های فرهنگی به صورت ویژه حمایت می شود.
در این مراسم مداحان اهل بیت به مولودی خوانی پرداختند.
همدان دارای بیش از 70 هزار ورزشکار سازمان یافته است.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.