سردار الله نور نورالهی روز سه شنبه در یادواره سردار شهید سعید قهاری سعید گفت: شهید قهاری نیاز دیروز، امروز و آینده ملت ایران است.
وی اظهارکرد: شهدا الگو و اسوه های حسنه هستند و باید خطبا، ادبا و نویسندگان آنها را به خوبی معرفی کنند.
وی افزود: اگر نسل های امروز امثال شهید قهاری را بشناسند، می توانند جا پای آنها بگذارند و همچون شهید حججی به حجتی برای امت اسلامی تبدیل شوند.
نورالهی برپایی اینگونه یادواره ها را نشانگر زنده بودن یاد و خاطره شهدا دانست و گفت: شهدا به این آیین ها نیاز ندارند بلکه ما به شهدا و مرور رشادت و مجاهدت هایشان نیاز داریم.
معاون دانشگاه امام حسین(ع) از شهید قهاری بعنوان یک متفکر و اندیشمند یاد کرد و افزود: رهبر گروه پژاک نیز در اعترافات خود پس از به شهادت رساندن سردار قهاری، از این مبارز قهرمان بعنوان 'فرمانده متفکر و پارتیزان کهنه کار' یاد می کند.
وی مردمداری و خدمتگذاری صادقانه را از دیگر ویژگی های این شخصیت بزرگ کشور ذکر کرد و گفت: همه ابعاد زندگی این شهید الگو و سرآمد است.
این یادگار دوران دفاع مقدس به 25 سال همرزمی و همراهی اش با شهید قهاری اشاره کرد و گفت: شهید قهاری به دلیل همنشینی با شهدای بزرگ، به این درجه رسیده است.
سردار نورالهی تصریح کرد: صبر شهید بروجردی، مردم داری متوسلیان، چالاکی و چابکی کاوه، درایت و مدیریت کاظمی و شجاعت کم نظیر احمد کاظمی در شهید قهاری خلاصه شده بود.
شهید سعید قهاری سعید، بعنوان شهید شاخص سال 96 در استان همدان معرفی شده است.
سعید قهاری سعید در سمت فرماندهی لشکر 3 نیروی مخصوص حمزه سید الشهدا در چهار اسفند 1385در ارومیه و در ارتفاعات 'جهنم دره' مرز بین ایران و ترکیه در درگیری با اشرار و گروهک پژاک همراه با 14 تن دیگر از پاسداران لشکر 3 دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبودش شتافت.
7527/2090
خبرنگار: زهرازارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.