رسول منعم روز دوشنبه در نشست با مسئولان هیاتهای ورزشی شهرستان نهاوند با بیان اینکه برای راه اندازی این طرحها در مجموع 250 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است ابراز امیدواری کرد: با افتتاح سایر طرحها میزان سرانه ورزشی استان تا پایان سال جاری به یک متر مربع افزایش یابد.
وی گفت: در حال حاضر 64 طرح نیمه تمام ورزشی در سطح استان وجود دارد که پنج طرح ملی و پنج طرح استانی آنها مربوط به شهرستان نهاوند است.
وی با اشاره به موفقیت ها و اقدامات صورت گرفته در چهار سال گذشته در بخش ورزش استان افزود: در این مدت 571 مسابقه کشوری و 10 رویداد بین المللی در استان انجام گرفته و 559 نفر به عضویت تیم ملی در آمده اند.
منعم افزود: همچنین در این مدت یک هزار و 88 عنوان انفرادی توسط ورزشکاران استان بدست آمده و 342 تیم در اردو و لیگ های کشوری حضور یافته اند.
وی سال 96 را سالی بی نظیر برای ورزش استان عنوان کرد و افزود: در سال جاری 74 عنوان فراملی در 20 رشته ورزشی برای استان کسب شد در صورتی که در سال گذشته 39 عنوان در 18 رشته ورزشی توسط ورزشکاران استان بدست آمده بود.
وی گفت: همچنین در سال جاری 552 عنوان انفرادی توسط ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی کسب شد و استان شاهد میزبانی 76 رویداد کشوری و یک رویداد بین المللی بود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه سیاست این اداره کل گسترش ورزشهای همگانی است اضافه کرد: به منظور گسترش ورزشهای همگانی همایشهای متعدد راهپیمایی خانوادگی برگزار شده و به ورزش کارکنان نیز توجه خوبی شده است که در نتیجه اجرای این برنامه ها در حال حاضر 23 درصد جمعیت استان زیر پوشش ورزش قرار دارند.
منعم در رابطه با فعالیت هیاتهای ورزشی در استان و شهرستانها افزود: در حال حاضر 290 هیات ورزشی فعال شهرستانی و 48 هیات ورزشی استانی فعال است که باید ارتباط مناسبی بین هیات های استانی و شهرستانی ایجاد شود.
وی ادامه داد:هیات های استانی باید شهرستانها را مورد توجه قرار داده و از آنها حمایتهای لازم را به عمل آورند و با حضور در شهرستانها از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را بررسی و تا حد امکان مورد حمایت قرار دهند چون بسیاری از موفقیتهای ورزشی استان توسط ورزشکاران شهرستانی بدست می آید.
مدیر کل ورزش و جوانان استان حمایت مالی از هیاتهای ورزشی شهرستانها را وظیفه استان خواند و گفت: در خیلی از بخشها منابعی که برای تامین نیازهای ورزشی استان پیش بینی شده بود تحقق نیافت و در صورتی که اعتبارات لازم جذب استان شود ما به هیاتهای ورزشی کمک مالی خواهیم کرد .
منعم گفت: فضاهای موجود می تواند یکی از منابع در آمدی برای تقویت هیاتهای ورزشی باشد اما در سال گذشته ما از 203 فضای ورزشی فقط توانستیم هشت میلیارد ریال در آمد کسب کنیم در حالیکه برخی استانها با تعداد فضاهای کمتری توانسته اند در آمد چشمگیری داشته باشند.
وی در خصوص آغاز طرحهای جدید ورزشی نیز گفت: با توجه به اینکه سیاست وزارت متبوع در زمینه تکمیل طرحهای نیمه تمام است و طرح جدیدی آغاز نخواهد شد لذا چنانچه 30 درصد طرح ورزشی توسط خیری انجام شود ما می توانیم آن را به عنوان طرحهای نیمه تمام تکمیل کنیم.
منعم همچنین به مشکل مجموعه ورزشی مهندس علیمرادیان اشاره کرد و افزود: به این منظور نامه ای به وزرات متبوع ارسال شده که بر اساس آن لازم است ساعاتی از فعالیت های مجموعه در اختیار هیات های ورزشی قرار گیرد.
رئیس اداره تربیت بدنی نهاوند نیز گفت: این شهرستان در سال جاری موفقیت های خوبی را در رشته های مختلف ورزشی بدست آورد و مدالهای رنگارنگی را در سطح کشوری و بین المللی برای کشور و استان بدست آورد.
محرم روزبه افزود: در سال جاری 17 ورزشکار شهرستان به عضویت تیمهای ملی در آمدند و 39 نفر دیگر نیز به اردوهای تیم ملی دعوت شدند .
وی گفت: ورزشکاران ما در زمینه فوتبال و فوتسال توانستند عناوین برتری را در سطح کشوری و بین المللی بدست آورند و برای نخستین بار نیز مجوز لیگ دوچرخه سواری توسط ورزشکاران شهرستان بدست آمد و در این زمینه ظرفیت خوب شهرستان به استان معرفی شد.
روزبه افزود: در حال حاضر از نظر وضعیت فضای ورزشی ما در سطح نرمالی هستیم که با بهره برداری از چند طرح دیگر ورزشی سرانه فضای ورزشی شهرستان مناسب تر خواهد شد.
وی همچنین در خصوص کمبودهای رشته ژیمناستیک شهرستان گفت: نهاوند با وجود استعدادهای خوبی که در زمینه این رشته دارد تنها شهرستانی است که از خانه ژیمناستیک محروم است که انتظار این است از سوی استان به این مساله نیز توجه شود.
در سطح استان 203 مکان ورزشی ، 290 هیات ورزشی شهرستانی و 48 هیات ورزشی استانی وجود دارد .
شهرستان نهاوند دارای 40 هیات ورزشی فعال با چهار هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته است .
سرانه فضای ورزشی در نهاوند 64 صدم درصد است و 10 طرح نیمه تمام ورزشی در این منطقه وجود دارد که پنج طرح آن ملی و پنج طرح دیگر استانی است.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.