حجت الاسلام محمدباقر برقراری عصر پنجشنبه در همایش یاوران وقف در دانشکده علوم قرآنی ملایر، اظهار کرد: کارشناسان اوقاف باید نیازهای وقف را رصد و شناسایی کنند تا طبق اولویت موقوفه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه امروز نگاه مردم به اوقاف و وقف مثبت است، افزود: باید عملکرد اوقاف و اقدامات انجام شده در حوزه وقف برای مردم شفاف سازی شود تا ذهنیت مردم نسبت به موقوفات همراه با واقعیت باشد.
وی خواستار ایجاد یک کانال تلگرامی وقف به منظور آشنایی مردم با عملکرد موقوفات و نیات واقفان شد و بیان کرد: اینکه شعار اوقاف به معنای همه واقف باشیم، بدان معنا است که هنوز جای کار هست.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نخستین واقفان اسلام بوده اند، افزود: این امر اهمیت و جایگاه وقف را می رساند که با وقف پرونده اعمال انسان بسته نمی شود.
امام جمعه ملایر با بیان اینکه وقف جزو صدقه جاریه است، گفت: در جای جای ایران اسلامی سفره وقف و واقفان پهن است و نیازمندان از آن بهره می برند.
حجت الاسلام برقراری اطعام نیازمندان در شب های جمعه، روضه خوانی، پذیرش بیماران نیازمند، کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، ایجاد مراکز آموزشی، دانشگاهی و حوزه های علمیه و ارائه خدمات درمانی را از جمله نیات واقفان خیراندیش ملایری همچون شادروان سیف الدوله عنوان کرد.
وی همچنین شهدا را بزرگترین واقفان دنیا دانست و اظهار کرد: شهدا برای ماندگاری نظام اسلامی جان و مال خود را وقف کردند و برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند.
مسئول حوزه علمیه امام رضا(ع) روستای 'جوراب' ملایر نیز با بیان اینکه امروز جایگاه وقف کمرنگ شده است، افزود: امروز با قدرت در مقابل بسیاری از سود جویی ها از موقوفات گرفته شده است.
حجت الاسلام محمد اسلامی خو با اشاره به اجرای طرح جهادی و تبلیغی در حوزه وقف بیان کرد: 15 روستای ملایر زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند و یکی از کارهای اصلی مبلغان، ترویج فرهنگ وقف است.
وی با بیان اینکه بزودی شاهد رشد وقف در بین روستاییان، کشاورزان و باغداران هستیم، گفت: خیران و نیکوکاران کمک هایشان را از حوزه های علمیه دریغ نکنند.
حجت الاسلام اسلامی خو با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاربردی و کارآمد شدن طلاب، اظهار کرد: در این راستا مجموعه سفیران حوزه علمیه کلید خورد و هم اکنون در استان همدان دو مجموعه سفیران فعال است.
شهرستان ملایر دارای 170 موقوفه است و 63.5 درصد از اراضی این شهرستان موقوفه است.
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.