به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی عصر چهارشنبه در نشست ستاد مشترک طرح کرامت در شهرستان ملایر افزود: هم اکنون حدود یک سال از اجرای این طرح در ملایر می گذرد و بسیاری از مقدمات و برنامه ریزی ها انجام شده است.
وی اظهار کرد: در سال دوم اجرای طرح کرامت باید از اقدامات بهره برداری کنیم و به سمت جمع بندی طرح گام برداریم.
وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح در مرحله برانگیختگی است بیان کرد: نتیجه دادن طرح و الگو قرار گرفتن آن برای سایر استان ها یکی از دغدغه های این طرح است و چنانچه در پایان طرح نقصی وجود داشته باشد، همه ما در این زمینه مسئول هستیم.
رضایی ادامه داد: همه در اجرای طرح کرامت مسئولیت بزرگ ملی دارند و باید از فرصت باقیمانده برای موفقیت طرح نهایت بهره برداری را داشت.
فرماندار ویژه ملایر مشکل منابع مالی را اصلی ترین چالش در اجرای طرح کرامت برشمرد و گفت: پیگیری های لازم برای اخذ اعتبارات در راستای اجرای موفق این طرح انجام شده است.
رضایی بیان کرد: سایر موانع و مشکلات طرح باید به طور کامل بررسی شود تا بتوان در نشست های کشوری به طور مستند برای پیشبرد بهتر آن درخواست کمک کنیم.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز گفت: از زمان اجرای طرح کرامت تاکنون بیش از 87 هزار مخاطب در این شهرستان از برنامه های طرح کرامت استفاده کرده اند که آمار بسیار خوبی است.
سرهنگ داود ابراهیمی با بیان اینکه برانگیختگی و تنفر از اعتیاد و مواد مخدر در این افراد ایجاد شده تاکید کرد: مرحله گفتمان سازی و برانگیختگی باید تا آخر سال به اوج خود برسد.
وی بیان کرد: در راستای اقدامات انجام شده در اجرای این طرح، مراجعه افراد آلوده به مواد مخدر در بخش های مختلف و درخواست کمک برای رهایی یکی از خروجی های این مرحله از طرح کرامت بود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون افرادی که برانگیخته شده و برای توانمندسازی مراجعه کرده اند، به دلیل نبود بودجه و اعتبار لازم مطالبه خود را دریافت نکرده اند.
سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه انجام هر اقدامی نیاز به هزینه دارد، افزود: نباید از اقدامات خود در راستای اجرای طرح کوتاهی کنیم و تا وصول اعتبارات باید به موضوع پیشگیری بپردازیم.
فرمانده انتظامی ملایر نیز با اشاره به قرار گرفتن در موقعیت زمانی خاص اجرای طرح کرامت اظهار کرد: نباید منتظر اختصاص بودجه باشیم و باید با اولویت بندی و شناسایی ضرورت ها، بودجه های جاری را در این راه هزینه کرده و با داشته های موجود اقدامات لازم را انجام دهیم.
سرهنگ داود علی بخشی به افزایش آمارهای کشفیات و کاهش جرائم در حوزه مواد مخدر در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه مردم هنوز با طرح کرامت به خوبی آشنا نیستند اگر بودجه ای اختصاص یافت برای آشنایی و آگاه سازی مردم با این طرح هزینه شود.
ملایر در استان همدان و فلاورجان اصفهان به عنوان 2 شهر نمونه اجرای طرح ملی کرامت به مدت 2 سال انتخاب شده اند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.