محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در کارگروه آموزشی و تمرین ستادی ویژه اعضای ستاد مدیریت بحران استان همدان، بیان کرد: اشخاص ساکن در شهر و روستاها زمانی کمترین آسیب را از حوادث طبیعی می بینند که از آمادگی بالایی برخوردار باشند.
وی با بیان اینکه همیشه باید آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث داشته باشم و آموزش های لازم را فرا بگیریم، گفت: در مواجهه با حوادث باید 2 رویه را در پیش گرفت که نخستین آنها آمادگی برای پیشگیری است.
استاندار همدان ادامه داد: برای مثال پیش از سیل باید با برنامه ریزی و نظارت دقیق اجازه نداد خانه ای در مسیر سیل ساخته شود و همچنین مسیر اضطراری برای ورود سیلاب پیش بینی کرد.
استاندار همدان گفت: برنامه ریزیان برای کاهش آسیب بعد از وقوع یک بحران نیز باید سناریوی تعریف شده ای داشته باشند که تحقق این امر نیازمند فرا گرفتن آموزش های لازم است.
نیکیخت افزود: توجه به مولفه های آموزش، مراقبت، پیشگیری و داشتن دانش مقابله با بحران های طبیعی، به طور حتم در کاهش آسیب ها تاثیر بسزایی دارد.
وی از متولیان حوزه مدیریبت بحران خواست با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله رسانه ها و برگزاری دوره های آموزشی، اقشار مختلف مردم را با نحوه مواجهه با بجران های طبیعی آشنا کنند.
گردهمایی سه روزه 270 تن از مدیران شهرستان های همدان با محوریت آموزش مدیریت بحران، روز سه شنبه هفته جاری در مرکز آموزش و پژوهش همدان آغاز شد.
از میان 43 حادثه غیر مترقبه طبیعی در جهان، 34 مورد در ایران و 22 مورد در استان همدان تاکنون تجربه شده است.
مهمترین بلایای طبیعی رخ داده در استان همدان به ترتیب وسعت و اهمیت شامل خشکسالی، سیل، سرما و یخبندان، زلزله و کولاک است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.