فرزاد تیموری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: در این راستا قرارداد خرید 2 هزار و 600 دستگاه بخاری گازی استاندارد هرمتیک با شرکت شوکت در شهرستان رزن منعقد شده و 500 عدد از این بخاری ها از سوی شرکت سازنده به اداره کل نوسازی مدارس همدان تحویل و در بین مناطق آموزشی استان توزیع شده است.
وی اضافه کرد: عملیات نصب این بخاری ها در مدارس آغاز شده و تلاش می شود به مرور این بخاری ها جایگزین بخاری های گازی دودکش دار معمولی در مدارس شوند.
تیموری در خصوص ویژگی های این نوع از بخاری های گازی گفت: این بخاری ها دارای برچسب انرژی B بوده و و هوشمند هستند و قابلیت برنامه ریزی دارند که با وجود این قابلیت، مصرف گاز آن یک سوم بخاری های گازی معمولی دودکش دار است.
تیموری با بیان اینکه این بخاری ها از هر جهت استاندارد و مورد تایید است اظهار کرد: نقطه قوت این بخاری ها این است که اکسیژن مورد نیاز برای سوخت را از هوای بیرون می گیرد و اکسیژن داخل کلاس را مصرف نمی کند.
وی تاکید کرد: با نصب این بخاری ها وضعیت هوای کلاس های همدان بهتر می شود و کاهش مصرف سوخت را نیز به همراه دارد.
وی یادآور شد: این بخاری ها در سال گذشته در یک مدرسه ناحیه 2 همدان و یک مدرسه در شهرستان رزن به صورت آزمایشی نصب شد و پس از ارزیابی عملکرد این بخاری ها متوجه شدیم که عملکرد بخاری ها مطلوب بوده و پس از آن به انعقاد قرارداد با شرکت پرداختیم.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان اظهار کرد: کارخانه ساخت این بخاری ها در استان همدان و در شهرستان رزن فعال است و این امر موجب شد بتوانیم بخاری ها را با قیمت مناسب خریداری کنیم و در سطح کشور در این زمینه پیشرو هستیم.
تیموری بیان کرد: برخی استان ها نیز بعد از اجرای موفق طرح آزمایشی نصب این بخاری ها در استان همدان، تصمیم به اجرای آن در استان خود گرفته و در آستانه انعقاد قرارداد با کارخانه شوکت رزن هستند.
وی تصریح کرد: امسال برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان حدود 100 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تمام آن از منابع ملی است.
گفتنی است؛هم اکنون گرمایش 26 درصد از مدارس استان همدان با بخاری های گازی استاندارد دودکش دار انجام می شود.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.