به گزارش ایرنا سردار مظاهر مجیدی روز جمعه در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی نه به اعتیاد با محوریت طرح ملی کرامت در شهرستان ملایر، افزود: مواد مخدر توطئه قدرت های بزرگ برای ضربه زدن به ملت و جوانان ایران است.
وی با اشاره به بیانات امام راحل(ع) مبنی بر اینکه نجات یک معتاد، نجات اسلام است، اظهار کرد: زمانیکه آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه و افغانستان وارد شدند، شعار آنها مهار تروریست و مواد مخدر بود، در حالیکه دنبال هدف دیگری بودند.
وی بیان کرد: آمریکایی ها نه تنها برای مهار تروریست و مواد مخدر وارد افغانستان نشدند، بلکه آمدند تا این دو موضوع را تقویت کنند و امروز صدور مواد مخدر در افغانستان دهها برابر شده است.
سردار مجیدی با بیان اینکه آمریکا از مواد مخدر به عنوان یکی از درآمدهای اصلی اقتصادی خود استفاده می کند، افزود: اگر جمهوری اسلامی با نثار سه هزار و 700 شهید و افزون بر 10 هزار جانباز برای مبارزه با مواد مخدر ایستاده، این ادقام در راستای مقابله با طرح های شیطانی است که آمریکا در منطقه طرح ریزی کرده است.
وی با تاکید بر اینکه برای رفع معضل و آسیب اجتماعی مواد مخدر مردم باید از مسئولان مطالبه گری کند، اظهار کرد: اگر بیداری و هوشیاری و مشارکت مردم نباشد، نمی توانیم در اجرای طرح کرامت موفق شویم.
وی گفت: امروز همبستگی و هم افزایی مسئولان لشگری و کشوری ایجاد شده تا بتوانیم در این مسیر سخت و طولانی در کنار هم برای ریشه کنی اعتباد اقدام کنیم.
سردار مجیدی خاطرنشان کرد: ما در طول 38 سال پس از پیروزی انقلاب بسیاری از کارهای نشدنی را توسط بسیج، سپاه، دستگاه های دولتی و مردم عملیاتی کردیم و در راه مبارزه با مواد مخدر نیز موفق خواهیم شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: استقلال یکی از شعار های اصلی امام راحل(ره) در مقابل رژیم شاهنشاهی برای پیروزی انقلاب بود که دشمنان از همان ابتدای انقلاب با استقلال ملت ایران در عرصه های مختلف مخالف بودند.
محمد کاظمی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای مواد مخدر به عنوان یک تهدید بزرگ گفت: دشمنان برای از بین بردن این استقلال از راه مواد مخدر وارد شدند که در این زمینه از روزهای نخستین انقلاب مسئولان تلاش های زیادی را مبارزه با مواد مخدر انجام دادند، اما ریشه کنی آن نیازمند کار بزرگ فرهنگی و مشارکت عمومی است.
وی با بیان اینکه هم مرز بودن ایران با کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان مجموعه اقدامات مبارزه با مواد مخدر را تحت الشعاع قرار داده، بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر نباید تنها از دولت انتظار داشته باشیم، بلکه همه باید پای کار باشیم.
کاظمی با بیان اینکه تمامی هجمه های فرهنگی متوجه جوانان ایران است، افزود: این در حالیست که جوانان ما در آن سوی مرزها داعش را از پای درمی آورند و امنیت و آرامش کنونی کشور را مرهون رشادت های جوانان سلحشور کشور هستیم.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اجرای موفق طرح کرامت در دو شهرستان فلاورجان اصفهان و ملایر گفت: برای موفقیت در این طرح نیازمند مشارکت همگانی مردم هستیم تا بتوانیم آن را در سراسر کشور اجرایی کنیم.
کاظمی اظهار کرد: با توجه به اینکه سپاه پاسداران در طول مبارزات در همه عرصه ها حضوری موفق داشته است، هم اکنون نیز سپاه و بسیج، دستگاه های دولتی و نهادها در کنار هم اقدامات ارزنده ای را برای مبارزه با مواد مخدر انجام می دهند تا شاهد به نتیجه رساندن این طرح و ریشه کنی کامل اعتیاد باشیم.
به گزارش ایرنا، از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور 2 شهرستان فلاورجان اصفهان و ملایر در استان همدان به مدت دو سال به عنوان شهرهای پایلوت اجرای طرح ملی کرامت انتخاب شده اند.
به همین منظور همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با شعار نه به اعتیاد و با محوریت طرح ملی کرامت روز جمعه با حضور بیش از 60 هزار ملایری از میدان امام حسین(ع) تا دریاچه کوثر این شهر برگزار شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.