محسن ساغرچی روز سه شنبه در ستاد اربعین استان همدان بیان کرد: از این تعداد تاکنون چهار هزار نفر با تحویل مدارک خود موفق به دریافت ویزا شده اند.
به گزارش ایرنا وی عنوان کرد: نام نویسی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 50 درصد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: علت کاهش استقبال برای نام نویسی در این آیین معنوی امیدوار بودن زائران به حضور بدون ویزا در عراق است.
مدیرکل حج و زیارت استان همدان بیان کرد: 10 تا 15 کیلومتری مرز عراق به سمت مهران بسته شده و تنها زائران دارای ویزا می توانند به این محدوده وارد مرز شده سپس به کشور عراق بروند.
وی احتمال داد: در روزها منتهی به اربعین حسینی با تراکم درخواست ویزا مواجه شویم با این وجود سایت سماح 48 ساعت مانده به روز اربعین حسینی بسته می شود.
ساغرچی از زائران اربعین حسینی خواست تنها با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
رییس ستاد مردمی اربعین حسینی استان همدان نیز گفت: ایستگاه های صلواتی برای استقرار در کشور عراق و مسیر زائران حسینی ساماندهی شدند.
محمدعلی بادامی افزود: امسال 10 موکب توسط استان همدان در عراق دایر می شود و برای مسئولان این موکب ها اعتبار نامه یکساله صادر شده است.
وی اضافه کرد: روند فعالیت موکب های مستقر در خاک عراق بررسی و ارزیابی می شود و در صورت کسب نمره قبولی اعتبار نامه آنها به مدت پنج سال تمدید می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدان بیان کرد: برای استقرار موکب ها مولفه هایی نظیر نزدیکی به آب، برق و سرویس بهداشتی مدنظر بوده است.
بادامی اضافه کرد: 600 نیرو در 10 ایستگاه صلواتی متعلق به استان همدان به مدت 15 روز مستقر می شوند که این افراد شامل نیروهای فرهنگی، خدماتی از جمله نانوا و غیره است.
وی بیان کرد: استقرار در ایستگاه های صلواتی از دوشنبه هفته آینده آغاز می شود و این افراد تعهد داده اند که تا 25 ماه صفر در این ایستگاه ها حضور داشته باشند.
وی تاکید کرد: باید با نزدیک شدن به اربعین حسینی فضای این استان رنگ و بوی اربعین بگیرد تا زائرانی که از همدان می گذرند این شور و نوای حسینی را احساس کنند.
سال گذشته بیش از 2 میلیون ایرانی در آیین پیاده روی اربعین حضور داشتند که سهم همدان از این آمار بیش از 70 هزار زائر بود.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.