به گزارش ایرنا مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان همدان روز چهارشنبه در این آیین هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی تندرستی را ارائه خدمات بهتر و مطلوب به بازنشستگان استان عنوان کرد.
غلامرضا سیفی اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات به قشر فرهیخته از مهرماه امسال طبق تقویم آموزشی صندوق بازنشستگی کشور، این صندوق برنامه های مختلفی همچون برگزاری کارگاه های آموزشی تندرستی برای ایجاد نشاط و شادابی و سرگرمی و دوره های فنی و حرفه ای و آلزایمر در دستور کار دارد.
وی ادامه داد: در صورت استقبال بازنشستگان استان همدان از این برنامه ها، دومین دوره آموزشی ورزش و تندرستی با حضور تعداد بیشتری از بازنشستگان و اساتید معروف استان در دی ماه امسال نیز برگزار خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره مطالب آموزشی در حوزه سلامت، ورزش و تندرستی در دوره کهنسالی و بازنشستگی افزود: بازنشستگان باید در این دوران از اوقات فراغت خود بهترین بهره را در امر ورزش و سلامتی داشته باشند.
رشید حیدری مقدم بیان کرد: این در حالیست که مشکلات کنونی افراد مسن و سالخورده در جامعه امروزی فقر حرکاتی است و بیشتر افراد بالای 60 سال به پوکی استخوان، آلزایمر و دردهای عضلانی مبتلا می شوند.
وی با بیان اینکه افراد سالخورده و بازنشستگان می توانند با ورزش منظم از بروز چنین عارضه هایی جلوگیری کنند گفت: افراد مسن می توانند برای رفع ضعف عضلانی و ماهیچه ای در دوران بازنشستگی روزانه به مدت 45 دقیقه ورزش با وزنه را در سه نوبت 15 دقیقه ای انجام دهند.
حیدری مقدم ادامه داد: حدود 95 درصد از بازنشستگان از کمبود ویتامین D و کلسیم رنج می برند که باید از طریق آفتاب و یا قطره های دارویی مخصوص جبران شود.
در حال حاضر حدود 30 هزار تن از بازنشستگان استان همدان زیر پوشش صندوق بیمه بازنشستگی کشوری در این استان هستند.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.