به گزارش روز جمعه ایرنا، علیرضا زاکانی شب گذشته در یادواره سرداران، امیران، فرماندهان و یکهزار و 100 شهید شهرستان ملایر و 225 شهید گروه مهندسی 43 امام علی(ع) در مسجد جامع این شهر، افزود: اگر رهبر معظم انقلاب حکم آتش به اختیار بودن را به ما می دهد، به واسطه این است که انقلاب اسلامی نیاز به یک ظرفیت بزرگ برای ایجاد تحول و الگوسازی در داخل کشور دارد.
وی ویژگی های بارز و ممتاز شهید محسن حججی را برای همه ملت ایران یک حجت دانست و بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی در یک مرحله بسیار حساس و تاریخی به سر می برد، اگر این مرحله حساس را درک نکنیم، آسیب می خوریم.
زاکانی بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و هوشیاری در تمامی عرصه ها تاکید و اضافه کرد: اگر ما دست از جهاد اصغر و جهاد کبیر بشوییم، مسئولیت ساختن جامعه را بر عهده نگیریم، فریفته دشمنان شویم و احساس کنیم با دستان آنها باید گره های مملکت باز شود، کشورمان را دچار قهقرا و مشکلی بزرگ کرده ایم.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: بر این اساس است که هم اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به بصیرت، معرفت، فهم تکلیف و حضور در میدان داریم.
زاکانی با بیان اینکه آینده روشن است و به دست جوانان این کشور ساخته خواهد شد، اظهار کرد: اخلاص ویژه، فهم درست عظمت اهل بیت(ع)، احساس تکلیف و خواسته های اساسی از ویژگی های بارز شهید حججی است که ملت ایران به استقبال وی رفتند و خداوند نیز اجر و منزلت والایی را به این شهید داد.
وی همچنین با اشاره به رخدادهای صدر اسلام، جدا کردن جریان ناب اسلامی از حکومت فاسد وقت را یکی از جلوه های ممتاز حرکت امام حسن(ع) برشمرد و گفت: در قالب صلح امام حسن(ع) نیز جریان ناب اسلامی از حکومت جور جدا شد.
وی ادامه داد: حماسه بزرگ عاشورا و محرم سال 61 هجری و رخداد تلخ دشت کربلا، شرایطی را فراهم کرد که همه اهل باطل و جریان ناحق که در درون جامعه اسلامی رشد کرده بودند، مشتشان برای ملت ها باز شد.
زاکانی با بیان اینکه عاشورای سال 61 هجری خط بطلانی بر جریان انحرافی کشید، افزود: واقعه عاشورا شرایط را به سمتی برد که هم حجتی برای همگان در طول تاریخ شد و هم چگونه زیستن و چگونه جان دادن را به جامعه بشری یاد داد.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز رخدادی بود که با تاسی به اسلام ناب و با وحدت و یکپارچگی مردم در صحنه، تحت هدایت های امام راحل(ره) حکومتی را شکل داد و جریان نابی که در بیش از 1300 سال با فداکاری های متفاوت و در قله آن عاشورای 61 مسیر خود را طی کرد، به حکومت تبدیل کرد.
نماینده سابق مردم تهران در خانه ملت گفت: آن جوهره اصلی و اساسی که امام راحل(ره) دست روی آن گذاشت و حرکتی که آغاز و حکومتی که تشکیل شد، فتح الفتوح آن انسان هایی خودساخته ای بود که همه چیز خود را تقدیم اسلام کردند.
زاکانی بیان کرد: این انسان ها تکلیف بزرگ انقلابی بودن، مسئولیت بزرگ در صحنه بودن و هزینه دادن را پذیرفتند و با همه وجود خود را وقف اسلام ناب کردند؛ به گونه ای که رهبر معظم انقلاب گفتند فتح الفتوح امام(ره) ساختن این انسان ها بود.
وی با بیان اینکه امروز نیز این مردان را به خوبی دیده و لمس کرده ایم و در انقلاب اسلامی رهروان آن شهدا را دیدیم، افزود: شهدای ما در امتداد شهدای کربلا حرکت می کنند و هر کدام چراغ راه هدایت ما هستند و این برای ما یک درس بزرگ و تکلیف و رسالت عظیمی است.
زاکانی تاکید کرد: شهدا امروز از یک افق بالاتری به ما مددرسانی می کنند و به عنوان اسوه و عناصر ماندگار، نسل های امروز و آینده می توانند از آنها درس آموزی کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید به یاد شهدا بپردازم تا زمانه را با آنها محک بزنیم، افزود: شهدایی که در انقلاب و در جنگ تحمیلی و اوج آنها در مدافعان حرم جان خود را فدای انقلاب و اسلام کردند، برای ما یک خط نورانی ترسیم کردند و رسالت پاسداری از خون آنان بر عهده ما است.
شهرستان ملایر یکهزار و 100 شهید و دو شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و با دارا بودن جمعیتی افزون بر 300 هزار تن، در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.