به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، در این آیین از 'محمدرضا صالحی' به عنوان رتبه نخست، 'حمیدرضا امیری متین' به عنوان رتبه دوم و 'امین برنجکار' به عنوان رتبه سوم در این دور از رقابت های جشنواره وقف تقدیر شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در این آیین گفت: وقف سرمایه ماندگاری است که از سالها پیش به یادگار مانده و تنها در قالب مسجد، حسینیه و آستان امامزادگان خلاصه نمی شود.
حجت الاسلام علی کاروند با اشاره به ارسال سه هزار و 247 اثر در پنجمین جشنواره ملی وقف چشمه همیشه جاری گفت: این جشنواره برای دومین سال در همدان برگزار شد و امسال شاهد رشد 158 درصدی تعداد آثار نسبت به سال گذشته بودیم.
داور پنجمین جشنواره ملی عکس چشمه همیشه جاری نیز با بیان اینکه همانطور که چشمه از زمین می‌جوشد و زنده است و آباد می‌کند وقف نیز همین کار ویژه را انجام می دهد گفت: این جشنواره در سال‌ های قبل نشان داد رفتار اعتقادی و دینی جامعه در حوزه وقف مانند چشمه است که می ‌تواند آبادانی و سازندگی را به ارمغان آورد.
مسعود زنده‌ روح کرمانی با اشاره به رشد 158 درصدی آثار راه ‌یافته به پنجمین جشنواره گفت: دوره اول از آرشیوهای عکس هنرمندان انتخاب شد و حدود 70 درصد آثار آرشیو شده به دبیرخانه راه یافت اما امسال 90 درصد تولید عکس در حوزه وقف صورت گرفته و این مایه افتخار است.
وی با بیان اینکه واقف یک عاشق است افزود: مدیرکل اوقاف همدان در این جلسه از 750 مورد نیت وقف نام برد که حالا باید سازمان اوقاف 751 وقف را با اضافه کردن 'عکس' ایجاد کند تا همه بدانند چه زمینه و عرصه‌ای برای این فرهنگ متعالی وجود دارد.
قرار است در سال آینده جشنواره بین‌المللی عکاسی با موضوع وقف در همدان برگزار شود.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.