سید رسول حسینی روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: طبق لیست اعتبارات توزیعی و ابلاغی سال 95 و 96 چهار دستگاه عضو شورای مبارزه با مواد مخدر اعتبار استانی دریافت کردند و اعتبار مورد نیاز دیگر اعضای شورا از طریق وزارتخانه اختصاص یافت.
وی یادآوری کرد: اعتبارات استانی توزیعی و ابلاغی در سال گذشته هفت میلیارد و 139 میلیون ریال و ملی یک میلیارد و 757 میلیون ریال بوده است.
وی تاکید کرد: پیش بینی این میزان اعتبار در سال گذشته با توجه به ضرورت اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر، تبدیل شدن مواد مخدر به بحران و تهدید و درگیر کردن خانواده ها با این معضل کافی نیست و از این اعتبارات راضی نیستم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهارکرد: اعتبارات ابلاغی استانی و ملی بر اساس تفاهم نامه ها در سال جاری بیش از چهارمیلیارد و 882 میلیون ریال است.
به گزارش ایرنا حسینی تاکید کرد: برنامه های اجرایی و هزینه کرد اعتبارات باید بر اساس مفاد تفاهم نامه باشد.
وی اضافه کرد: باید در حوزه جلوگیری از گسترش موادمخدر هر روز نسبت به گذشته پیشرفت کنیم بنابراین برای دستیابی به این هدف بازنگری در برنامه های پیش بینی شده توسط دستگاه های مسئول در سال 96 و اتخاذ برنامه های علمی و کاربردی ضروری است.
وی افزود: تامین و تخصیص اعتبارات از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر اساس برنامه های عملیاتی است بنابراین درخواست می شود برای تدوین برنامه های جدید پیشگیرانه دستگاه ها فعالتر عمل کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز گفت: گروه های هدف کمیته امداد برای پیشگیری شامل خانواده های زیر پوشش، بانوان مطلقه در معرض آسیب، دانش آموزان و دانشجویان و دانش آموزان بازمانده از تحصیل است.
پیمان ترکمانه افزود: 386 جلسه آموزشی سال گذشته برای پنج گروه هدف یاد شده توسط کمیته امداد همدان برگزار شد.
وی بیان کرد: برای 72 نفر از افراد ساکن در خانواده های درگیر با اعتیاد با هزینه کرد هفت میلیارد و 200 میلیون ریال اشتغال ایجاد شده است.
5.5 تن مواد مخدر امسال در همدان کشف و ضبط شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.