*** بهره برداری از 153 طرح بهداشتی و درمانی باحضور وزیر بهداشت در همدان
به گزارش روز شنبه ایرنا در سفر یک روزه سید حسن قاضی زاده هاشمی 153 طرح بهداشتی و درمانی در استان همدان به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بهره برداری این طرح ها با حضور در شورای اداری همدان گفت: مدیران اجرایی افرادی جسور هستند، اما برخی دستگاه های نظارتی سعی دارند جسارت را از مدیران بگیرند.
سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: اکثر مدیران یا از نسل اول انقلاب هستند و یا نسل دوم که انقلاب را درک کرده اند.
*** بخش خصوصی همدان در دولت یازدهم 86 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد
استاندار همدان گفت: 86 هزار میلیارد ریال در چهار سال گذشته در استان همدان توسط بخش خصوصی سرمایه‌ گذاری شد ولی این موضوع به خوبی اطلاع‌ رسانی نشد.
محمد ناصر نیکبخت در شورای اداری استان همدان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به تازگی دیده شده که برخی از رسانه‌ها در بیان خدمات دولت اشتباه کرده و تعداد اندکی از روزنامه‌ها نوشتند که دولت در این چهار سال چه کار کرده است؟
***رونمایی از کتاب انسان و محیط زیست
همزمان با هفته دولت کتاب درسی انسان و محیط زیست پایه یازدهم تحصیلی در همدان رونمایی و کارگاه های سه روزه آموزشی - توجیهی برای مدرسان 31 استان به منظور آمادگی برای تدریس این کتاب در سال تحصیلی جدید برگزار شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از ارکان تقویت فرهنگ زیست محیطی در هر جامعه، آموزش درست در زمان مناسب است که در این راستا گروه سنی کودکی و نوجوانی مناسب ترین زمان برای آموزش است.
عیسی کلانتری با ارسال پیامی به آئین رونمایی کتاب انسان و محیط زیست در همدان با تبیین معضلات و بحران های محیط زیستی اظهار کرد: ارتقای فرهنگ زیست محیطی برای آحاد مردم در دستور کار قرار گرفته و توجه به مولفه آموزش مهمترین رکن برای حفاظت و نگهداری محیط زیست است.
*** بنیاد ایران شناسی در همدان راه اندازی شد
همزمان با ششمین روز از هفته دولت هفدهمین شعبه بنیاد ایران شناسی در خانه بیژن شهر همدان راه اندازی شد.
معاون بنیاد ایران شناسی کشور شامگاه سه شنبه در این آئین گفت: این مرکز به منظور انجام پژوهش های اجتماعی و تاریخی در زمینه ایران شناسی راه اندازی شده است.
فرشید شریعتمداری افزود: در فعالیت‌های پژوهشی ایران شناسی سه اصل مهم مورد توجه قرار می گیرد که ارتقای جایگاه ایران در جهان ، مطالعات ایران فرهنگی، شناخت جامعه جهانی از ایران و ایرانیان از جمله این اصول هستند.
***فرمانده انتظامی استان همدان معرفی شد
در آئینی با حضور فرمانده ناجا، استاندار همدان، مدیران اجرایی و مسئولان نظامی و انتظامی سردار بخشعلی کامرانی صالح به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان همدان معرفی شد.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این آئین اظهار کرد: پنجه ناجا در برابر هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت در جامعه محکم است.
سردار سرتیپ حسین اشتری گفت: نیروی انتظامی در راستای عملی کردن منویات رهبر فرزانه انقلاب به ویژه توصیه ایشان که فرمودند: 'اقتدار ناجا باید توام با رافت مهربانی و عدالت باشد' تلاش می کند.
***تلاش دولت دوازدهم رفع مشکل بیکاری است
استاندار همدان گفت: دولت دوازدهم قصد دارد به گونه ای عمل کند که تا پایان چهار سال مشکل بیکاری در کشور حل شود و این امر با همراهی مردم و حمایت دولت شدنی است.
محمدناصر نیکبخت در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی گلخانه 20 هکتاری روستای دهنوعلی آباد ملایر افزود: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، باید دولت را حمایت کنیم تا بتواند به مطالبات مردم و قول هایی که داده، جامه عمل بپوشاند.
*** جوان بهاری در آبگیر فصلی غرق شد
فرمانده انتظامی شهرستان بهار گفت: مردی 34 ساله روز گذشته بر اثر بی احتیاطی در آبگیر فصلی این شهرستان غرق شد.
سرهنگ بزرگعلی نوری عنوان کرد: طبق اطلاعات دریافتی از افراد تماس گیرنده با پلیس 110 روز گذشته جوان 34 ساله ای که به همراه دوستان خود برای شنا کردن به یکی از آبگیر های فصلی شهرستان بهار مراجعه کرده بودند در اثر بی احتیاطی و نا آشنایی با فنون شنا در این آبگیر غرق شد.
*** استاندارهمدان: تعامل دولت و سپاه برای پیشبرد اهداف نظام ضروری است
استاندار همدان با تاکید بر افزایش تعامل و همکاری بین مجموعه سپاه و استانداری گفت: برای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی تعامل دولت و سپاه ضروری است.
محمدناصر نیکبخت در دیدار با فرماندهان ارشد سپاه استان همدان گفت: برای خدمت به مردم و پیشبرد اهداف دولت که همان اهداف نظام است با فرمانده و مجموعه سپاه استان تعامل را افزایش خواهیم داد.
وی اضافه کرد: از هر نوع کمکی در ارتباط با سپاه دریغ نخواهم کرد و متناسب با توان و ضرورت ها همکاری لازم را خواهم داشت.
استاندار همدان افزود: آنچه پس از دوران خدمت می ماند، عملکردی است که مردم تایید می کنند و ضرورتی ندارد از فرصت همکاری استفاده نشود
*** اهدای اعضای جوان کبودراهنگی به چهار بیمار زندگی دوباره داد
مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اهدای اعضای جوان کبودراهنگی استان همدان به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید.
دکتر مجید حمیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رضا محمودی جوان 18 ساله کبودراهنگی که به دنبال تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا همدان تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با ایثار و سخاوتمندی خانواده این جوان، در ششمین عمل اهدای عضو از همدان، کبد، کلیه‌ها و قلب متوفی به بیماران نیازمند اهدا شد.
*** بهره برداری از 754طرح عمرانی در همدان همزمان با هفته دولت
معاون امورعمرانی استانداری همدان گفت: 754طرح عمرانی با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف این استان بهره برداری می شود.
به گزارش ایرنا محمودرضا عراقی در سومین روز از هفته دولت در آیین افتتاح طرح های عمرانی و در جمع مردم سامن ملایر افزود: در هفته دولت امسال همچنین عملیات اجرایی 105 طرح با اعتبار 2 هزار میلیارد ریال در استان همدان آغاز می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط برای ارائه خدمت ماندگارتر و صادقانه به مردم در دولت دوازدهم مهیا است تاکید کرد: باید با همدلی و وفاق بیشتر در این دولت به بهترین نحو عمل کرده و از منتخب مردم حمایت کنیم.
***بهره برداری از 1766 واحد شهری و روستایی همزمان با هفته دولت در همدان
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: یک هزار و 766 واحد مسکن شهری و روستایی همزمان با هفته دولت در استان همدان به بهره برداری می رسد.
حسن ظفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر 941 میلیارد ریال احداث شده افزود: 973 واحد آن روستایی و 892 واحد آن شهری است.
***سیستم گرمایشی 40 مدرسه در همدان استاندارد سازی شد
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس همدان گفت: سیستم گرمایشی 40 مدرسه همزمان با هفته دولت در این استان استاندارد سازی شد.
فرزاد تیموری در آیین بهره برداری از سیستم گرمایشی مدرسه شهیده طاهره کورکچی افزود: برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی این تعداد مدرسه با 263 کلاس درس و زیربنای 284 متر مربع 14 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اضافه کرد: استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان همدان با بکارگیری بودجه ملی شروع شده و سال گذشته 100 میلیارد ریال اعتبار برای این بخش تخصیص یافت.
*** طرح ترافیکی میدان امام خمینی (ره) همدان اجرایی شد
شهردار منطقه یک همدان گفت: پیرو مصوبه شورای ترافیک استان، طرح ترافیکی میدان امام خمینی (ره) روز چهارشنبه اجرایی شد.
امیر فتحیان نسب شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق مصوبه شورای ترافیک استان مقرر شده بود که 2 خیابان باباطاهر و شریعتی با هم و خیابان های تختی و شهدا نیز با یکدیگر برای رفت و برگشت خودروها اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: هم اینک این طرح اجرایی شده با این وجود ایستگاه های اتوبوس ها و تاکسی ها هیچگونه تغییری نکرده و شهروندان همانند گذشته می توانند به ایستگاه های مورد نظر مراجعه کنند.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.