احمد توصیفیان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: براساس فراخوان انجام شده در مدت 30 روز مهلت ثبت نام جشنواره 373 تعاونی استان در 16 گرایش برای دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان همدان ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه یک هزار 100 شرکت تعاونی در استان همدان ثبت شده است افزود: پس از اتمام مراحل ثبت نام و داوری ،21 تعاونی به عنوان تعاونی های برتر استانی شناخته شد.
احمد توصیفیان اظهار کرد: تعاونی های خدماتی با 64 متقاضی، کشاورزی و صنعتی با 77 و 117 متقاضی و تعاونی های دانش بنیان و تامین نیاز مصرف کنندگان با 3 و 17 متقاضی در این دوره ثبت نام نمودند.
وی افزود: این جشنواره با اهدافی چون توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، معرفی توانمندی های بخش تعاون به اقشار مختلف جامعه و مسئولین، ارتقای جایگاه و اهمیت تعاون در مشارکت در جامعه، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای تعاون، ترغیب فعالیت های تولیدی و توزیعی وخدماتی در مناطق مختلف استان، معرفی الگوهای عملی تعاونی جهت پیگیری سایر تعاونی ها از روش ها و دستورالعمل ها و ابزار های مدیریتی با هدف ارتقای وضع خود، ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی و بومی در تعاون و توسعه مشارکت های مردمی گام بر می دارد.
مدیر کل سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بر اساس سند چشم انداز 20 ساله کشور در افق 1404 خورشیدی ، کشوری توسعه یافته با جایگاه نخست اقتصادی ، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و ملی و الهام بخش در جهان اسلام و تعامل سازنده در روابط بین الملل خواهیم بود.
توصیفیان اظهار کرد: اهداف بخش تعاون در چشم انداز 1404 خورشیدی در تعامل با اقتصاد جهانی ، ارتقای بهبود کیفیت زندگی مردم ، بالا بردن سطح عدالت اجتماعی، بستر سازی برای رشد سریع اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت میان اقشار مختلف جامعه و دسترسی سریع افراد جامعه به کالاهای مورد نظر با قیمت متعادل پرداخته می شود.
جشنواره تعاونی های برتر شهریورماه سال جاری برگزار می شود.
7523 /6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری***انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.