محمدناصر نیکبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد تسهیل رونق تولید و حمایت از واحدهای کوچک و متوسط به منظور رفع مشکلات پیش رو ، حل سریع مشکلات اجرایی واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و شهرک های صنعتی و حمایت از واحدهای تولیدی تعطیل شده و نیمه تعطیل این استان راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: ستاد تسهیل و رونق تولید این استان با 116 جلسه و 841 دستور جلسه، دارای 315 مصوبه اجرا شده و 841 مصوبه در حال اجرا است.
استاندار همدان گفت: بررسی عملکرد ستاد تسهیل رونق تولید و حمایت از واحدهای کوچک و متوسط استان در سال 95 موید آن است که 78 واحد تولیدی تعطیل شامل 56 واحد حوزه صنعت و معدن و 22 واحد حوزه کشاورزی با حمایت این ستاد دوباره به چرخه تولید بازگشتند.
به گزارش ایرنا نیکبخت افزود: احیای مجدد این 78 واحد تولیدی و کشاورزی منجر به ایجاد 871 شغل برای متقاضیان و افراد جویای شغل شد.
وی بیان کرد: میزان آورده مدیران این واحدهای تولیدی 253 میلیارد ریال بوده و بانک های عامل نیز 387 میلیارد ریال تسهیلات برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید پرداخت کردند.
وی اظهار کرد: علاوه بر این 66 واحد تولیدی راکد و تعطیل شده خارج از مصوبات ستاد تسهیل با حمایت مسئولان دوباره احیا شدند.
استاندار همدان گفت: 56 واحد تولیدی از این تعداد متعلق به حوزه صنعت و معدن بوده که با پرداخت 77 میلیارد ریال تسهیلات فعالیت خود را از سر گرفت و برای 399 جویای کار اشتغال ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا نیکبخت افزود: همچنین 10 طرح حوزه کشاورزی مجدد فعال شدند که این امر موجب بازگشت به کار 67جویای کار شد.
وی گفت: با احیای 144 واحد تولیدی تعطیل در سال گذشته یک هزار و 343 نفر در این مجموعه ها مشغول به فعالیت شدند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.