به گزارش ایرنا این خانم که نرگس ساکی نام دارد بنا به شرایط خاص جسمی در سنین تحصیل موفق به حضور در هیچ آموزشگاهی نشده بود، اما سرانجام تصمیم گرفت به آرزوی دیرینه خود در سن 31 سالگی دست یابد .
این روشندل نهاوندی به خبرنگار ایرنا گفت: من برای ادامه تحصیل از ابتدای امسال در هفته یک روز در آموزشگاه استثنایی شهید مطهری حضور پیدا کردم و زیر نظر مربیان علاوه بر آموزش فارسی و ریاضی ،خط بریل را نیز فرا گرفتم .
وی گفت: با توجه به اینکه سن من از شرایط قانونی بالاتر می باشد و ادامه تحصیل در آموزشگاه استثنایی برایم مقدور نیست، لذا برای شرکت در آزمون از طریق نهضت سواد آموزی اقدام نمودم و امروز توانستم با حضور در آموزش و پرورش در اولین آزمون شرکت نمایم .
ساکی در رابطه با انگیزه خود برای ادامه تحصیل گفت: من به تحصیل علاقه زیادی دارم و همواره در این سالها یکی از آرزوهایم تحصیل و فرا گرفتن علم و دانش بوده است؛ که به کمک خداوند این آروز تحقق یافته است و هر روز که می گذرد، با فرا گرفتن دانش گشایش دریچه های نور را در وجودم احساس می کنم و این مسئله مرا به زندگی بسیار امیدوار می سازد.
وی در رابطه با ادامه تحصیل خود در آینده نیز گفت: من پس از این مرحله در دوره های بعد نهضت سواد آموزی شرکت می کنم و انشاالله اگر خدا یاری فرماید دوره تکمیلی را نیز سپری خواهم کرد.
همچنین مدیر آموزش و پرورش نهاوند در این رابطه گفت: در 2 مرکز استثنایی شهید مطهری 64 معلول وجود دارد که تحت آموزش مربیان مجرب قرار دارند .
وی افزود: با توجه به اینکه در برخی موارد ممکن است شرایط سنی اجازه حضور معلولان را در آموزشگاه ندهد، لذا با هماهنگی هایی که با نهضت سواد آموزی شده است، آنان می توانند در آزمون نهایی شرکت کنند.
وی افزود: خوشبختانه در سالیان اخیر دولت برای ریشه کن کردن معضل بی سوادی در کشور اعتبارات خوبی را تخصیص داده و به سواد آموزانی که بتوانند یک نفر را با سواد کنند پاداش خوبی تعلق می گیرد .
قابل ذکر است که در حال حاضر بیش از 94 درصد از جمعیت 10 تا 49 ساله نهاوند با سواد می باشند .
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .
7525/6993
خبرنگار : وحید سیفی**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.