به گزارش ایرنا در حالی سومین روز از آغاز تبلیغات شوراهای اسلامی را پشت سر می گذاریم که بیشتر شهروندان از عملکرد داوطلبان شورای شهر و حامیان آنها ابراز نارضایتی می کنند.
با نگاهی گذرا به روند تبلیغ داوطلبان در سطح شهر و آلودگی های ناشی از آن براحتی می توان علت گلایه و نارضایتی شهروندان را درک کرد.
هر صبح با طلوع خورشید جلوه جدیدی از شهر نمایان می شود و مردم شاهد عکس داوطلبان با فیگورها و ژست های مختلف بر روی در و دیوارهای شهر هستند.
البته به جز در و دیوارهای شهر، کیوسک های مخابرات، ترانس های برق، تابلوها و صندوق های کمیته امداد نیز محلی برای تبلیغ داوطلبان شده اند.
برخی از شهروندان برای جلوگیری از نصب عکس داوطلبان بر روی در و دیوار خانه خود مجبورند تا پاسی از شب به نگهبانی در برابر منزلشان بپردازند تا از این اقدام ناشایست حامیان داوطلبان جلوگیری کنند.
نصب پوستر رنگارنگ داوطلبان بر چهره شهر در حالی صورت می گیرد که شهرداری مکان هایی را برای نصب پوستر تبلیغی پیش بینی کرده است.
حال این سوال مطرح است که داوطلبانی که به بهانه کمک به توسعه و زیبا سازی منظر شهری خود را برای حضور در شورا مهیا کرده اند چگونه نتوانسته اند هواداران خود را برای پرهیز از مخدوش کردن چهره شهر توجیه کنند؟
به طور حتم این اقدام نادرست برخی داوطلبان شورای شهر روگردانی مردم از آنها را به همراه خواهد داشت چون مردم معتقدند وقتی داوطلبی برای حفظ سیمای شهری تلاشی نمی کند به طور حتم نماینده خوبی برای حفظ حقوق آنها نخواهد بود.
با توجه به نقش خدمات شهری در زیباسازی فضای شهر در این ارتباط با معاون خدمات شهری شهرداری همدان به گفت و گو نشستیم.
مجید درویشی به ایرنا گفت: داوطلبان نمایندگی شورای شهر تنها مجاز به نصب آثار تبلیغاتی در فضاهای پیش بینی شده از طرف شهرداری هستند.
وی افزود: چنانچه داوطلبان غیر از این فضا اقدام به تبلیغ نوشتاری و نصب پوستر کنند طبق قانون با آنها برخورد می شود.
به گزارش ایرنا وی بیان کرد: نصب پوسترهای تبلیغی بر روی در و دیوار مردم یا وسایل و امکانات دولتی اقدام ناپسندی است.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان تاکید کرد: در قانون انتخابات به طور کامل و شفاف، نحوه تبلیغ داوطلبان مشخص شده و این قوانین از سوی فرمانداری با نامزدها ابلاغ شده است.
درویشی اضافه کرد: با هزینه کرد یک میلیارد ریال 100 نقطه در شهر همدان برای نصب پوسترهای تبلیغی پیش بینی شد بنابراین نباید در مکانهایی به جز نقاط پیش بینی شده اقلام تبلیغی نصب کرد.
وی نصب پوسترهای تبلیغی بر روی پل های عابر پیاده، باکس های مخابرات و شرکت برق و ستون ها را خلاف مقرات دانست.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: داوطلبان تنها مجاز به نصب داربست در جلوی ستاد تبلیغی خود هستند و دیگر بنرهای تبلیغی جمع آوری می شود.
درویشی گفت: با همکاری دادگستری، فرمانداری، شهرداری و پلیس اماکن تیمی برای رسیدگی به روند تبلیغ تشکیل شده است.
وی بیان کرد: چهار مرحله سرکشی از سطح شهر همدان تاکنون صورت گرفته که در جریان بازدیدها 200 تخته بنر که در محل های غیرمجاز نصب کرده بودند جمع آوری شد.
وی گفت: با توجه به نصب پوسترهای تبلیغی در محل های غیر مجاز ، این اقدام غیرقانونی مستند سازی و به فرمانداری و دادگستری مستندات ارسال شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان از داوطلبان نمایندگی شورای شهر خواست در کمک به حفظ فضای شهری کمک حال شهرداری باشند.
درویشی افزود: نامزدهای شورای شهر فردا به عنوان عضو شورا وارد این پارلمان محلی شده و سهام دار مدیریت شهری می شوند بنابراین باید نسبت به حفظ مبلمان شهری حساسیت داشته باشند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.