به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نیکبخت عصر شنبه در بازدید از راه آهن تهران - همدان و ایستگاه باری همدان افزود: جای خوشحالی است که در ایام ماه شعبان یکی از مطالبات بسیار اساسی و شایسته مردم استان همدان تحقق پیدا می کند.
وی افزود: مردم همدان متدین، انقلابی و جهادگر و متقی و دارای تاریخ بلند و ارزشمند و با شکوه و افتخار آفرین هستند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: به برکت رسیدن ریل به ایستگاه همدان آمده ایم نه برای افتتاح و نه اینکه بخواهیم از رسیدن ریل تبلیغی داشته باشیم بلکه آمده ایم تا در آستانه روز و هفته بزرگداشت کارگر ، از کارگرانی که شبانه روز برای تحقق این آرزوی دیرینه مردم همدان کار کردند، استقبال و تشکر کنیم.
نیکبخت ادامه داد: این خط راه آهن سال 83در سفر مقام معظم رهبری تصویب شد اما در سالهای بعد از اولویت اساسی برخوردار نشد وگرنه در سال هایی که هم ارز بود، هم واردات ریل انجام می شد، راه آهن می توانست بهره برداری برسد اما در دوران تحریم ها، بسیار در انتظار ماندیم تا چه باید کرد.
وی تصریح کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد از 268 کیلومتر راه آهن ، تمام مسیر واقع در استان همدان و 20 کیلومتر هم از استان مرکزی ریل گذاری نشده بود و کل این مسیر در دولت تدبیر و امید ریل گذاری شد.
استاندار همدان با بیان اینکه تحریم ها آنقدر ظالمانه بود که باید به عاملان استکبار و تحریم نفرین کرد، اضافه کرد: از همه مهمتر تمام طول مسیر محدوده استان همدان بعد از برجام ریل گذاری شد و به محض تامین ریل برای پنج استان ، کار با جدیت شروع شد زیرا این ضرورت و اولویت دولت بود.
نیکبخت اظهار داشت: در تعطیلات نوروز تصور می کردیم کار تعطیل می شود اما دیدیم که در طول 13 روز تعطیلات نوروزی 15 کیلومتر ریل گذاری انجام شد و ریل گذاری این مسیر از 700 متر در روز تا رکورد 1720متر درمراحل پایانی انجام شد.
وی بیان کرد: باید از کسانی که زحمت کشیدند قدردانی کرد و نمایندگان مجلس بویژه نمایندگان همدان از زمان تصویب در سفر مقام معظم رهبری که استاندار وقت ، مطرح کرد، حمایت کردند.
استاندار گفت: در سال گذشته که برای گزارش دهی خدمت رئیس جمهور رسیدم، وقتی بحث راه آهن مطرح شد، رئیس جمهور دستور داد تا راه آهن همدان در اولویت و خاص دیده شود و به این دستور هم اکتفا نشد و دکتر نهاوندیان و دکتر نوبخت ورود کردند و ما هم پیگیری را شروع کردیم.
نیکبخت خاطرنشان کرد: تا الان هیچ پروژه و خدمت و تلاشی اینقدر برای من مهم و لذت بخش نبوده است که جای قدردانی فراوان از همه دارد باید از کارگران، کارشناسان و کسانی که شبانه ، روز با دل و جان و در همه شرایط کار کردند، قدردانی کنم.
استاندار گفت: دولت تدبیر و امید این پروژه را برای خود بسیار مهم دیده بود و با جدیت و اولویت پیگیری می کرد.
نیکبخت افزود: 235 پروژه نیمه تمام استان را که بیشتر آنها از محل سفر های قبلی بود به مردم واگذار شد اما قول و قرار ومصوبه ای که در این دولت به تصویب رسید، همه اعتبارات آن داده شد و بیشتر هم داده شد.
7523/6993
خبرنگار:مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.