به گزارش ایرنا دکتر امیراحمد اخوان روز پنجشنبه در همایش سراسری مشارکت بخش خصوصی در توسعه آموزش عالی علوم پزشکی با تاکید بر اینکه ظرفیت های مشارکت بخش خصوصی در نظام آموزش عالی مورد توجه است، گفت: خصوصی سازی در آموزش عالی پزشکی از یک و نیم سال قبل در قالب برنامه ای مدون اجرایی شده و سیاست های وزارت بهداشت در این بخش برپایه عدالت اجتماعی، کارایی و کیفیت و درآمد مبتنی بر دانش است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مناطق آزاد کشور بستر لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در مهارت های بین المللی است، گفت: تردد در مناطق آزاد به راحتی انجام می شود و می توان با ایجاد ظرفیت های آموزشی در حوزه پزشکی، نسبت به جذب دانشجویان خارجی بیشتر و نیز ایجاد ارتباط های لازم با دانشگاه های مهم بین المللی در مشارکت سرمایه گذاری در این مناطق اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه از سرمایه گذاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سایر کشورها استقبال می کنیم، گفت: در تحقق اهداف آموزش لازم نیاز به مشارکت بین المللی داریم.
معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در ادامه گفت: آمار جذب دانشجویان خارجی در کشور ناچیز است ضمن اینکه با کمبود 10 هزار عضو هیات علمی مواجه هستیم.
اخوان اظهار کرد: هم اکنون 2 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت تحصیل می کنند، که این تعداد کم است.
وی اضافه کرد: این دانشجویان از کشورهای پاکستان، افغانستان و بحرین در ایران به تحصیل اشتغال دارند و نیاز است برای جذب قابل توجه دانشجویان خارجی به ویژه آسیایی نسبت به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی اقدام شود.
اخوان بیان کرد: هم اینک اغلب دانشجویان آسیایی در کشورهایی نظیر کانادا، آمریکا و استرالیا تحصیل می کنند که درآمدزایی مطلوبی نیز داشته است و کشورمان نیز باید در این راستا در جذب دانشجوی خارجی برنامه ریزی کند.
وی با اشاره به اینکه در دانشگاه های پزشکی کشور با کمبود 10 هزار عضو هیات علمی مواجه هستیم، گفت: اگر می خواهیم سطح آموزش های علوم پزشکی مطلوب شود، باید این تعداد عضو هیات علمی را جذب کنیم.
معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افزود: هم اینک 18 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور فعالیت دارند و به زودی نیز مجوز جذب 2 هزار عضو هیات علمی جدید نیز صادر می شود.
وی با تاکید بر ارتقا سطح آموزش های علمی پزشکی در دانشگاه های کشور گفت: متولی تولید متخصص برای سلامت جامعه هستیم و انتظار می رود با مشارکت بخش خصوصی مبتنی بر نیازهای کشور ، نسبت به تحولات و نوآوری در آموزش های عالی اقدام شود.
همایش کلان منطقه سه مشارکت بخش خصوصی در توسعه آموزش عالی علوم پزشکی کشور با حضور مدیران و معاونان و اساتید دانشگاهی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار : اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.