به گزارش ایرنا حاجی رضا تیموری روز دوشنبه در آیین تجلیل از کارکنان و پیشکسوتان امور برق ملایر در مدیریت بحران برف 25 بهمن ماه امسال در ملایر افزود: با اعلام خسارت ها و فرسودگی شبکه برق ملایر و پیگیری های نمایندگان این شهرستان با وزیر نیرو مقرر شد 90 میلیارد ریال به ملایر کمک شود.
وی اظهار کرد: از این مبلغ 20 میلیارد ریال توسط وزیر نیرو تعهد شد که بلافاصله پرداخت شود و 30 میلیارد ریال دیگر نیز استاندار همدان تعهد کرده که از منابع استانی کمک کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این در بحران برف 25 بهمن ماه در ملایر که منجر به قطعی برق شهرستان و آسیب های جدی به شبکه برق ملایر وارد شد، بالغ بر 50 میلیارد ریال خسارت به شبکه برق این شهرستان برآورد شد.
تیموری با تقدیر از تلاش جهادگرانه امور برق ملایر بیان کرد: به منظور پاسداشت از زحمات و تلاش های خالصانه افرادی که در رفع این بحران همراه ما بودند، 500 میلیون ریال کارانه در نظر گرفته شد.
وی همچنین به اختصاص 46 میلیارد ریال برای رفع ضعف ولتاژ برق ملایر در منطقه جاده کمربندی به سمت بلوار شهید بهشتی این شهر در ابتدای سال آینده از محل طرح های ملی در راستای اصلاح شبکه های برق این منطقه اشاره کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در بحران 25 بهمن ماه تعداد پیمانکاران در این عملیات کم و ضعیف بود، خواستار افزایش تعداد پیمانکاران و جذب پیمانکاران جدید برای حضور پررنگ تر در اینگونه بحران ها شد.
تیموری همچنین خواستار تعیین تکلیف مالکیت پست چهار ملایر از سوی فرمانداری شد و گفت: در حال حاضر یک خط جایگزین خط قبلی شده و در زمینه تامین و تغذیه برق شهرستان ملایر مشکلی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: بحران برف 25 بهمن ماه در ملایر طی 11 سال اخیر در این شهرستان بی سابقه بود و نخستین حادثه ای بود که با این وسعت و شدت به وقوع پیوست.
تیموری با اشاره به اختصاص 2 دستگاه خودروی کمک دار به اداره برق ملایر بیان کرد: دکل های آسیب دیده در ملایر در اردیبهشت ماه سال آینده توسط شرکت برق باختر با فونداسیون جدید نصب خواهد شد.
مدیر توزیع برق ملایر نیز اظهار کرد: با توجه به ضرورت بازسازی شبکه های برق این شهرستان، نیاز است هر چه سریعتر نسبت به تامین منابع مالی این میزان خسارت اقدام شود.
امیرحسین بادامی خواستار نگاه ویژه ستاد مدیریت بحران استان همدان در زمینه بحران برف در ملایر شد و گفت: در بحران اخیر ملایر پنج پست هوایی توزیع برق و 450 کیلومتر از شبکه برق این شهرستان تخریب شد.
وی بر لزوم پرداخت بدهی های مشترکان خصوصی و دولتی به مدیریت توزیع برق ملایر تاکید کرد و افزود: هم اکنون شرکت توزیع برق ملایر 230 میلیارد ریال از مشترکان خود طلب دارد که از این میزان 50 میلیاد ریال مربوط به بخش های دولتی است.
وی با بیان اینکه سال 96 شاهد جهش بزرگی در راستای ارتقای صنعت برق ملایر خواهیم بود بیان کرد: تملک پست چهار ملایر، احداث ساختمان عملیات و احداث ساختمان برق شهر زنگنه از دیگر مطالبات ملایر است که نیاز به نگاه مثبت مدیر عامل شرکت برق استان دارد.
بامداد دوشنبه 25 بهمن ماه امسال به علت ریزش سنگین برف دکل های اصلی برق در شهرستان ملایر سقوط و شبکه ها تخریب شد و مردم چهار روز خاموشی را متحمل شدند.
در جریان این بحران سفید، 450 کیلومتر شبکه برق شامل 250 کیلومتر خطوط فشار متوسط و 200 کیلومتر فشار ضعیف شهرستان آسیب جدی دید و بیش از 40 میلیارد ریال خسارت به شبکه برق ملایر در بخش توزیع وارد شد.
شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.