محمدناصر نیکبخت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز می طلبد با لبیک حماسی آحاد جامعه به تاکیدات هوشیارانه رهبر معظم انقلاب و اعتماد به تدبیر آگاهانه دولت دکتر روحانی در همراهی بخش صنعت و تولید، با خرید کالای ایرانی در آستانه عید نوروز، نور امید را در دل تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی روشن تر کنند.
وی اضافه کرد: امروز فرصت آن رسیده برای برافراشته کردن پرچم استقلال اقتصادی کشور با پرهیز از هرگونه فرهنگ های نادرست تجمل گرایی و چشم و هم چشمی های مخرب اجتماعی به کالاهای ساخت داخل که ماحصل دسترنج جوانان ساعی و اندیشه ناب مهندسان ایرانی است، اعتماد کنیم.
وی با ذکر اینکه اقتصاد کشور اسلامی بر اساس تاکیدات دینی نباید وابسته باشد گفت: اگر چه تبادل و دیپلماسی اقتصادی کشورها برای برخورداری جامعه بشری از انواع خدمات موضوعی غیرقابل انکار است، اما آنچه که امروز در میهن اسلامی ایران و بر مدار خودباوری و اعتماد به سربازان عرصه تولید، ضروری به نظر می رسد استقبال عمومی از داشته های داخلی و اعتماد به کیفیت کالاهای ساخت داخل است.
استاندار همدان اضافه کرد: با در پیش گرفتن این مسیر، علاوه بر تثبیت اشتغال و تزریق انگیزه کار در صنعت تولید، از خطر ورشکستگی و بیکاری جوانان در حوزه اقتصادی جلوگیری می شود.
وی افزود: امروز خرسندیم که اقشار مختلف مردم با حرکت های خودجوش در به راه انداختن کمپین های 'من کالای ایرانی می خرم' قدم در راه اصلاح الگوی مصرف و مصرف کالای داخلی که در زمره و از شقوق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، نهاده اند.
استاندار همدان تاکید کرد: بدون تردید این حرکت های خودجوش و استقبال از مصرف و خرید کالای ایرانی در آینده نزدیک منجر به استقلال اقتصادی و سیاسی، ایجاد کار و اشتغال و افزایش ابتکار عمل تولیدکنندگان می شود.
نیکبخت افزایش ثروت ملی، کاهش تورم، کنترل نقدینگی تقویت کشور در شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان را از دیگر مزیت های خرید کالاهای تولید داخل کشور عنوان کرد.
وی تاکید کرد: مردم با فرهنگ و اصیل همدان نیک می دانند که امروزه برخی کالاهای وارداتی با فرهنگ غنی ایرانی همخوانی و سنخیتی ندارد و اثرات مخرب این کالاهای ناهمگن بر فرهنگ ما بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب در حوزه های فرهنگی و اجتماعی انکار ناپذیر و مشهود است.
وی اضافه کرد: بر این اساس می طلبد شهروندان با اتحاد و همدلی، دست در دست هم برای داشتن ایرانی آباد، سربلند و مستقل، با نه گفتن به کالاهای نامتعارف وارداتی و اصلاح الگوی مصرف و خرید کالای ایرانی، پرچم استقلال اقتصادی کشور عزیزمان را برافراشته تر کنند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.