به گزارش ایرنا سردار مهدی ظفری روز پنجشنبه در سومین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان نهاوند افزود: پیام شهدای دانشجو ولایتمداری، دشمن‌شناسی و صیانت از سنگر علم و اخلاق است و از دانشجویان به عنوان ادامه دهندگان راه شهدا انتظار می رود که با استخراج ارزش های دوران دفاع مقدس این پیام ها را در جامعه نهادینه سازند.
وی تصریح کرد: شهدا در راه ارزش‌های اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند و ما نیز به عنوان میراث دار آنان باید در حفظ این ارزش‌ها تلاش کنیم و محیط فرهنگی دانشگاه را معطر به یاد شهدا کنیم.
وی اظهار کرد:عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی به برکت مجاهدت ها و جانفشانی های شهداست زیرا آنان با نثار خون خود برای همیشه فکر تجاوز به این آب و خاک را از سر دشمن بیرون کردند .
سردار ظفری فرهنگ شهادت را برگرفته از مکتب عاشورا عنوان کرد و افزود: شهدا در هشت سال دفاع مقدس با درس گرفتن از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) به بالاترین مرتبه معنوی یعنی شهادت و کمال رسیدند و درس آزادگی را به ما آموختند.
وی گفت: بر این اساس است که می توان گفت دفاع مقدس در حقیقت تجلی و تکرار عاشورای حسینی است و رمز پیروزی رزمندگان نیز در آن سال ها توکل به خداوند و توسل به ائمه معصومین(ع) بود.
وی زنده نگهداشته شدن یاد شهدا را نوعی عبادت و حرکت در مسیر آنان ذکر کرد و افزود: یاد و ذکر نام شهدا نوعی نشر حسنات و معروف در جامعه است و در واقع نوعی عبادت به حساب می آید که باعث نورانی شدن دلها و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن می شود.
به گزارش ایرنا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: امروز به برکت مجاهدت های شهدا و مردم انقلابی ایران نظام و انقلاب ما در اوج اقتدار قرار دارد و دشمنان ما در موضع ضعف و هراس هستند .
سومین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان نهاوند با حضور مسئولین ، دانشجویان دانشگاههای نهاوند و خانواده های شهدا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس 850 شهید والامقام را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که 12 تن از آنان شهدای دانشجو می باشند.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .
1181/ 7525
خبرنگار : وحید سیفی**انتشاردهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.