به گزارش ایرنا محمد خدادادی روز سه شنبه در نخستین همایش ملی شهر سبز پایدار در همدان اظهار کرد: کشورهای عضو این مجمع از سال 87 تاکنون اضافه شده اند.
وی اضافه کرد: اعتقاد ما فعالیت گسترده و تعاملی شهرداران کشورهای مختلف در سطح فراملی است تا بتوانیم ضمن ایجاد فضای دیپلماسی و پیوسته، در راستای بهره مندی شهروندان از منافع سایر کشورها اقدام کنیم.
وی افزود: این مجمع اهداف کلانی پیرامون گسترش ارتباطات شهری بین کشورهای مختلف آسیایی عضو را دنبال می کند و تاکنون دستاوردهای خوبی را فراهم ساخته ایم.
وی بیان کرد: امکان ارائه مزیت های مختلف به ویژه گردشگری برای شهروندان هر شهر در دیگر کشورها یکی از اهداف این مجمع است تا گردشگران و مسافران بتوانند در سایر کشورهای عضو مجمع از خدمات مناسب برخوردار باشند.
وی با اشاره به عضویت 11 شهر کشور در مجمع شهرداران آسیایی گفت: اجلاس مجمع هر 2 سال یکبار برگزار می شود و همدان نیز یکی از شهرهای فعال در این مجمع است.
خدادادی یکی از برنامه های اجرایی آتی این مجمع را فراهم کردن حضور شهرداران آسیایی برای بازدید از شهر تاریخ و تمدن همدان عنوان کرد.
وی با تاکید بر این نقش شهرداران فراملی است گفت: امروزه شهرداری ها از حوزه شهری باید به سمت ارتباطات فراملی توسعه یابند و بتوانند با تعامل و ارتباط با سایر شهرهای آسیایی نسبت به ارتباطات اقتصادی، گردشگری و سایر عرصه ها فعالیت لازم را داشته باشند.
نخستین همایش ملی شهر سبز پایدار از روز گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی به همت شورا و شهرداری همدان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است و امروز به پایان می رسد.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.