به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر روز یکشنبه در این آیین به مناسبت دومین روز هفته فرهنگی ملایر اظهار کرد: فرهنگ سازان و اهالی فرهنگ برای غنای فرهنگی و انتقال آن به نسل های بعدی رشادت ها و ایثارگری کردند تا ارزش های فرهنگی ما حفظ شود.
عبدالعظیم رضایی توسعه علم، دانایی، کمال و فرهنگ را مرهون تلاش های اهالی فرهنگ دانست و افزود: امروز یکی از محورهای ارتقای فرهنگ، توسعه مطالعه و کتابخوانی است که فرهنگیان و معلمان می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.
وی گفت: معلمان به عنوان پیشگامان عرصه فرهنگ، می توانند با برگزاری همایش ها، کنفرانس ها و محفل های دانش آموزی، آنان را مقید به کتاب و کتابخوانی کرده و این اقدام ارزشمند باید با تلاش معلمان و فرهنگیان به سرانجام برسد.
وی وجود 20 باب کتابخانه، 180 هزار جلد کتاب و عضویت بیش از 10 هزار نفر در کتابخانه های عمومی ملایر را ظرفیتی غنی در عرصه فرهنگی دانست و بیان کرد: با وجود این غنای فرهنگی باید در راستای رشد و توسعه آن تلاش کنیم.
رضایی هفته فرهنگی ملایر را فرصت مناسبی برای بازخوانی، معرفی و تجلیل از پیشکسوتان و نام آوران عرصه فرهنگ این شهرستان دانست و افزود: با توجه به اینکه امور فرهنگی در بستر زمان و پیوسته شکل می گیرد، باید از هر فرصتی برای قدردانی از اهالی فرهنگ استفاده کرد تا اقدامات و فعالیت های فرهنگی با قوت و اثربخشی بیشتری ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: دومین روز از هفته فرهنگی ملایر به نام فرهنگ، ایثار و شهادت، فداکاری و دفاع مقدس نامگذاری شده که در هر عرصه ای باید قدردان ایثارگران و پیشکسوتان جهاد و شهادت باشیم که زندگی خود را صرف اعتلای فرهنگ و انقلاب کردند.
مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر نیز بیان کرد: این کتابخانه با کمک و حمایت واقف این شهر شادروان حاج محمد ملایری راه اندازی شد که از طبقه دوم درمانگاه فرهنگیان به مجموعه فرهنگی سینما فرهنگیان این شهر منتقل شد.
کاوه برخورداری افزود: کتابخانه فرهنگیان ملایر با زیربنای 450 مترمربع دارای 13 هزارو 500 جلد کتاب در زمینه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، دینی، هنری، ادبی و تاریخی است و فضایی بسیار علمی برای فرهنگیان و دانش آموزان است.
وی راه اندازی این کتابخانه را فضایی مناسب برای اعتکاف علمی، مطالعه بلند مدت و تکمیل مجموعه فرهنگی در جوار این کتابخانه دانست و گفت: گشایش این کتابخانه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف فرهنگی انجام شده است.
دومین روز از هفته فرهنگی ملایر با روز شمار فرهنگ، ایثار و شهادت، فداکاری و دفاع مقدس با 51 عنوان برنامه و پنج برنامه شاخص در حال برگزاری است.
هفته فرهنگی ملایر از 18 دی آغاز شده و تا 24 دیماه ادامه داد و بیش از 300 عنوان برنامه مخنتلف فرهنگی در سطح این شهرستان در حال اجرا است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی*انتشار: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.