حسین افشاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شخصیتهایی که در ترکیب بنیاد قرار می گیرند باید افکار، عقاید و مرام سیدجمال الدین اسدآبادی برایشان ملموس باشد.
وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته این بنیاد نتوانسته آغاز بکار کند افزود: امسال بنام سیدجمال الدین اسدآبادی نامگذاری شده و آغاز فعالیت این بنیاد بسیار ضروری است.
افشاری خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه پیام نور اسدآباد دبیرخانه بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی در این دانشگاه دایر خواهد شد و مراحل دیگر این کار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری می شود.
فرماندار اسدآباد گفت: تبیین و ترویج اندیشه وحدت اسلامی و آسیب شناسی اتحاد مسلمانان، معرفی آثار و شخصیت سیدجمال الدین اسدآبادی به عنوان مفاخرملی ایران و روحانی مبارز را از اهداف مهم تشکیل بنیاد علمی و فرهنگی سیدجمال الدین اسدآبادی ذکر کرد.
سید جمال الدین اسدآبادی، در سال 1217 شمسی در اسدآباد متولد شد و او را بعنوان رهبر حرکت « تجدید در اسلام » می شناختند. او منادی بیداری مسلمانان و بازگشت به اسلام و بدعت زدایی بود و اتحاد اسلام و پرهیز از تفرقه بین مذاهب اسلامی را در جهان تبلیغ می کرد و در آخر هم جان خود را در این راه از دست داد.
١4 تا 20 اسفند امسال هفته گرامیداشت سیدجمال الدین اسدآبادی نام گرفته است.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/6993*خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.