به گزارش ایرنا ظاهر پورمجاهد روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان فامنین اظهار کرد: سیاستگذاری دولت در راستای برنامه ریزی برای صرفه جویی لازم در مصرف آب با اجرای طرح های مختلف از جمله ساماندهی چاه های آب و نصب کنتور است.
وی اضافه کرد: بر این اساس با توجه به فرارسیدن فصل زمستان، فرصت مناسبی برای ساماندهی چاه های آب این شهرستان داریم.
پورمجاهد بیان کرد: همچنین تلاش دولت در راستای مصرف بهینه آب ترویج و حمایت از کشت های کم آب مانند زعفران و کلزا است که توانسته ایم در توسعه این دو محصول گام های خوبی در شهرستان فامنین برداریم.
وی اظهارکرد: در سال زراعی جاری 6 هکتار زعفران کشت شد که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است ، ضمن اینکه 350 هکتار کلزا در این شهرستان امسال کشت شد.
وی در ادامه با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند در بخش های مختلف فامنین گفت: تاکنون 245 کنتور هوشمند آب در بخش های کشاورزی، صنعتی و آب آشامیدنی این شهرستان نصب شده است.
پورمجاهد خاطرنشان کرد: با نصب این کنتورهای صرفه جویی خوبی در مصرف آب داشته ایم ضمن اینکه در بخش کشاورزی نیز آبیاری تحت فشار را ترویج داده ایم.
وی اضافه کرد: امسال بیش از 900 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان امسال به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است و برنامه ریزی مناسبی در راستای مصرف بهینه آب های زیرزمینی در حال انجام است.
پورمجاهد با تاکید بر اینکه کشاورزان برای تعیین تکلیف چاه های آب خود باید به جهاد کشاورزی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: 54 حلقه از چاه های شهرستان که دارای فرم یک هستند را تعیین تکلیف کرده ایم و به هر یک از این چاه ها 25 لیتر بر ثانیه آب اختصاص یافته است و سایر کشاورزان با مراجعه به جهاد کشاورزی باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.
وی یادآور شد: از آنجا که در بودجه سال آینده آب ، فاضلاب ، محیط زیست و اشتغال در اولویت قرار گرفته است بر این اساس می توانیم در بخش آب کشاورزی ضمن ارایه برنامه مناسب نسبت به جذب اعتبارهای بیشتر اقدام کنیم.
فامنین رکوردار برگزاری نشست شورای حفاظت از منابع آب در سطح شهرستان های استان همدان در سال جاری است.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.