قدرت الله ولدی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه ملایر اظهار داشت: شهرداری‌ها باید از ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه در حاشیه شهرها جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه بودجه‌های لازم برای مبلمان شهری، فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و مسایل قانونی و شرعی دیده شود افزود: حدود ۵۰ درصد از بودجه شهرداری‌های کوچک ملایر سال گذشته از طریق اعتبارات شهرستان تامین شد.

فرماندار ویژه ملایر خطاب به شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای تابعه ملایر تاکید کرد: ورودی‌ و خروجی‌های شهرهای تابعه این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد است و شهرداران می‌توانند با ایجاد مجتمع‌هایی در این نقاط نسبت به درآمدزایی و ایجاد اشتغال اقدام کنند.

ولدی با تاکید بر اینکه ایجاد نهضت آسفالت باید امسال جزء برنامه‌های شهرداران باشد ادامه داد: شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها باید از ظرفیت نمایندگان مجلس و مسوولان برای جذب اعتبارات ملی و عمرانی و امکانات مورد نیاز شهرداری‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان موظف به پاسخگویی و کمک به شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها هستند و شوراهای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی این جایگاه را دارند که از مدیران پاسخ بخواهند.

معاون استاندار همدان همچنین درخواست کرد: در یک سال باقیمانده از دوره پنجم شورا و شهرداری، تلاش خود را برای ارتقای عملکرد و ارایه خدمات مطلوب به کار گیرند و امسال برای برداشت خدمات سه ساله خود به‌طور ویژه تلاش مضاعف داشته باشید.

ولدی با اشاره به اینکه این دوره از شورا و شهرداری کمترین پرونده تخلفاتی را داشتیم ادامه داد: رعایت مسایل مالی در این دوره خوب انجام شد.

وی بهبود مبلمان شهری، ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان، توسعه فضای سبز شهری، افزایش درآمدهای پایدار، پیگیری مطالبات و جذب اعتبارات ملی و استانی را از جمله اولویت‌های مهم شهرداران با همفکری شوراهای اسلامی برشمرد و گفت: جلب رضایت‌مندی مردم در اولویت نخست باشد.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: طی ۶۶۰ جلسه‌ای که سال گذشته توسط شوراهای اسلامی شهرهای تابعه ملایر برگزار شد، سه هزار و ۳۰۰ مصوبه به هیات تطبیق این شهرستان ارسال شد که در ۹۰ جلسه این مصوبات بررسی و بیش از ۹۸ درصد آنها تایید و به شوراهای اسلامی شهرها فرستاده شد.

ولدی خواستار توجه ویژه برخی مصوبات از سوی شوراهای اسلامی از جایگاه قانونی شد و همچنین از عملکرد شهرداران به ویژه شهرداری ملایر در ضدعفونی کردن شهرها در مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد.

رییس شورای اسلامی شهر ملایر نیز با اشاره به کاهش درآمد شهرداری‌ها، کمبود منابع و تراکم نیرو در شهرداری‌ها بیان کرد: سال گذشته بودجه شهرداری ملایر ۷۵ میلیارد تومان بود که از این میزان ۴۵ میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد پرسنل، ۶ میلیارد تومان برای حفظ و نگهداری فضای سبز، هشت میلیارد تومان برای تنظیف شهر و از سر جمع اعتبارات ۱۶ میلیارد تومان برای خدمات‌دهی هزینه شده است.

جلیل کولیوند پیگیری و اجرای مدیریت یکپارچه شهری، مدیریت پایدار توسط دولت، اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰، تقسیم عادلانه ارزش افزوده و بررسی سوابق واریزی مالیات به حساب شهرداری‌ها را از جمله درخواست‌ها و پیشنهادها عنوان کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته شورای اسلامی شهر ملایر ۹۵ جلسه رسمی با ۵۹۳ مصوبه داشت که ۲۸۳ جلسه نیز توسط کمیسیون‌های شورا غیر از جلسه‌های رسمی تشکیل شد.

کولیوند همچنین اجرای مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر، مینی‌وُرد، پلاک ۱۷، ساماندهی ورودی‌های شهر، تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهری، هتل نیمه‌کاره پارک، مبلمان شهری و ارتقای شاخص‌های مبل و منبت و چندین طرح عمرانی را از جمله فعالیت‌های در دست اجرای شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر برشمرد.

اختصاص اعتبارات عمرانی و استانی، حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه در جلسات شورای اداری شهرستان، برگزاری فصلی این نشست‌ها با فرماندار ملایر، کمک اعتباری به شهرداری‌های کوچک، کاهش بروکراسی اداری توسط دستگاه‌های اجرایی و برگزاری نشست‌ بررسی مشکلات شهرها با حضور فرماندار ملایر در شهرهای تابعه ملایر از جمله پیشنهادهای شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه این شهرستان بود که در این نشست مطرح شد.

شهرستان ملایر دارای ۶ شهر ملایر، سامن، ازندریان، جوکار، زنگنه و اسلامشهر آق‌گل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.