به گزارش خبرنگار مهر، محمد پورداوود صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های متنوع و مختلفی ویژه هفته بزرگداشت مقام معلم تدارک دیده شده است، اظهار کرد: کرامت معلم به عنوان مرجع علمی و اخلاقی در جامعه از اولویت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

پورداوود با بیان اینکه در شرایط فعلی که مدارس به علت شیوع کرونا ویروس تعطیل هستند، شاهد همت و تلاش مضاعف معلمان در تعلیم و تربیت فرزندان به صورت مجازی و غیر حضوری هستیم، افزود: امروز همان‌طور که پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند فعالان عرصه تعلیم و تربیت به ویژه معلمان به عنوان جهادگران آموزشی نیز جلوه‌های زیبایی از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا و تأکید بر ضرورت توجه به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم امسال به صورت مجازی و غیر حضوری اجرا می‌شود.

پورداوود گفت: در همین راستا به دنبال برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه بوده‌ایم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های موجود برای تکریم مقام معلم داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه برنامه‌های هفته معلم امسال در استان همدان را تشریح کرد و گفت: انتخاب ۳ نفر از همکاران به عنوان معلم نمونه کشوری و معرفی به ستاد مرکزی و تنظیم دستورالعمل انتخاب معلم نمونه استانی به شکل کاملاً بومی و بر اساس اصل تمرکز زدایی و واگذاری مسئولیت‌ها به ستاد شهرستان‌ها، نواحی و مناطق مدنظر است.

وی دیدار ویدئوکنفرانسی مسئولان و معلمان استان همدان با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی را از برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: ارتباط و گفتگوی مسئولان آموزش و پرورش استان همدان و نمایندگان معلمان با وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس از دیگر برنامه‌ها است.

پورداوود برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با حضور مسئولین آموزش و پرورش و معلمان نمونه استان و شهرستان‌ها، نواحی و مناطق را مورد تاکید قرارداد و بر استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در راستای تکریم و بزرگداشت هفته مقام معلم تاکید کرد.

وی گفت: تکریم معلمانی که در ایام شیوع کرونا در فضای مجازی فعالیت قابل ملاحظه‌ای در زمینه آموزش داشته‌اند و تکریم نیروهای خدماتی فعال و وظیفه شناس دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان معلم یار برای اولین بار در سطح کشور مدنظر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1421246
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.