به گزارش خبرنگار مهر، نرگس نوراله‌زاده ظهر شنبه در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان که با محوریت بررسی محدوده پیشنهادی مشاور در خصوص محدوده شهرداری بافت مرکزی همدان و با حضور اعضای کمیسیون، مدیرکل میراث فرهنگی استان، مدیران شهرداری و کارشناسان برگزار شد، اظهار کرد: اهداف مطالعات این طرح بر این است تا احیا، بازسازی و بهسازی بافت تاریخی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید نامگذاری شهرداری بافت مرکزی یا تاریخی شهر متناسب با آن باشد، گفت: نحوه اجرا و تعیین محدوده بافت مرکزی از ضروریات محسوب می‌شود.

نوراله‌زاده اضافه کرد: حفظ ارزش‌های هویتی معماری و بافت واجد ارزش هدف شورا از تشکیل شهرداری جدید است و باید محدوده پیشنهادی نیز با این هدف هماهنگ و باعث انسجام بیشتر مدیریت در این بافت‌ها و محدوده‌ها شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تصویب کلیات تشکیل شهرداری بافت مرکزی یا تاریخی، گفت: مقرر شد بررسی‌های دقیق برای محدوده بافت انجام شود؛ از این‌رو مطالعات طرح توجیهی شهرداری منطقه ۵ شهرداری همدان در دستور کار قرار گرفت.

ضرورت توجه به بافت‌های واجد ارزش شهر

رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به بافت‌های واجد ارزش شهر و احیای این بافت‌ها، گفت: احیا و مرمت بافت‌های واجد ارزش، همکاری و تعامل مدیریت‌شهری و سازمان میراث فرهنگی را می‌طلبد.

کامران گردان افزود: در حال حاضر تعامل و همکاری خوبی بین سازمان میراث فرهنگی استان و شورا و شهرداری همدان برقرار است که این امر موجب انجام برخی از امور و پیشرفت آن در حوزه بافت‌های تاریخی و مرکزی شهر شده است.

وی افزود: در صورت تشکیل و راه‌اندازی شهرداری منطقه ۵ برای بافت‌های واجد ارزش و تاریخی می‌توان بخشی از کارهای این حوزه که در ۴ منطقه تقسیم شده است را با مدیریت واحد در بافت مرکزی شهر، اداره کرد.

تأکید بر انطباق ضوابط مشاور طرح شهرداری با مشاور میراث

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: باید محدوده بافت مرکزی یا شهرداری منطقه ۵، تعیین و مشخص شود.

سید مسعود عسگریان با تأکید بر اینکه باید ضوابط طرح شهرداری بافت مرکزی شهر توسط مشاور تهیه شود، افزود: ضوابط تهیه شده این مشاور باید با طرح مشاور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان انطباق داده شده شود تا موازی‌کاری صورت نگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1418131
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.