حامد جلیلوند روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم آب مورد نیاز فضای سبز شهری را به صورت کامل به شکل مکانیزه تامین کنیم، ساخت مخازن بتنی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در گذشته عملیات ساخت مخزن بتنی در بلوار اعتمادیه شرقی به اتمام رسید و هم اکنون مخزنی در تپه مصلی در دست احداث است،  افزود: تلاش ما افزایش حجم ذخیره ‌سازی مخازن است تا با بهره گیری از سیستم های آبیاری قطره ای مشکلی در آبیاری درختان پارک ها و فضاهای سبز معابر شهری ایجاد نشود.

وی یادآور شد: با راه اندازی این مخزن، آب مورد نیاز فضای سبز مصلی تأمین و نیز امکان ایجاد آبیاری تحت فشار تامین می شود.

مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان اظهار داشت: آبیاری با تانکر برای فضای سبز شهری به دلیل داشتن مشکلاتی از قبیل هزینه بالا، خطرات جانی به دلیل حوادث در حین آبیاری، ایجاد ترافیک، اتلاف وقت، هدر رفت آب با توجه به بحران کمبود منابع آب، تخریب فضای سبز و شست و شوی خاک اطراف ریشه گل و گیاهان روش مناسبی نیست.

وی افزود: با احداث این مخزن بتنی می توانیم آب را ذخیره سازی کرده و با این روش از اتلاف هزینه در آبیاری جلوگیری کنیم.

مدیر شهرداری منطقه ۲ همدان با اشاره به وضعیت ساخت پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ گفت: تکمیل این پارکینگ در اولویت مدیریت شهری در سال جاری است.

جلیلوند اظهار داشت: این پارکینگ با ظرفیت ۵۳۲ خودرو یکی از مهمترین طرح های عمرانی مدیریت شهری برای حل معضل پارک خودروها در مرکز شهر همدان است.

وی اضافه کرد: تکمیل این طرح کمک شایانی به کاهش بار ترافیکی محدوده مرکزی شهر همدان خواهد کرد و اکنون با تلاش شبانه روزی مهندسان و پیمانکاران در حال تکمیل است.

جلیلوند خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد این پارکینک طبقاتی، مجتمع تجاری به وسعت یک هزار و هشتصد متر مربع نیز در این مکان در حال احداث و تکمیل است.

مدیر شهرداری منطقه ۲ همدان یادآور شد: با راه‌اندازی پارکینگ آقاجانی‌بیگ و با توجه به پیاده‌راه‌ شدن خیابان بوعلی این منطقه می‌تواند به عنوان قطب تجاری شهر همدان محسوب شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.