حجت الاسلام احد آزادیخواه روز شنبه در نشست صبحانه کاری در بخش جوکار ملایر با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: هر مجتمع آبرسانی حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از ردیف اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

وی افزود: این ۲ مجتمع آبرسانی شامل سد کلان و علی‌آباد دمق است که مجتمع سد کلان حدود ۳۰ روستا و علی‌آباد دمق ۱۱ روستا را پوشش می‌دهند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم بیان کرد: این در حالیست که از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۹۲ از مجموع ۵۷ مجتمع آبرسانی روستایی در استان همدان تنها یک مجتمع سهم شهرستان ملایر بود.

حجت الاسلام آزادیخواه تکمیل تصفیه‌خانه آب شرب ملایر از سد کلان را اولویت مهم برشمرد و ادامه داد: اجرای تصفیه‌خانه توسط بخش خصوصی در دست اقدام است که مقرر شد از طریق شرکت آب و فاضلاب استان پیگیری‌های لازم برای تکمیل هر چه سریعتر این طرح انجام شود.

وی تعیین تکلیف طرح فاضلاب شهرهای جوکار و ازندریان را از دیگر ضرورت‌ها عنوان و بیان کرد: مقرر شد امسال در کمیته‌ برنامه‌ریزی شهرستان و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، درباره این طرح تصمیم‌گیری و طرح مطالعاتی فاضلاب این ۲ شهر آغاز شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به آبرسانی به روستاهای بزرگ با عنوان «تک روستایی» گفت: توچغاز، کمری، کهکدان، علی آباد دمق، واشان و الفاوت از جمله روستاهای بزرگ ملایر است که آبرسانی آنها باید انجام و تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: در بازدیدی که از عملیات اجرایی خط انتقال و تصفیه‌خانه آب شرب روستای علی آباد دمق انجام شد، مقرر شد پیمانکار این طرح سرعت کار را بالا ببرد تا بتوانیم تا پایان تابستان امسال شاهد تکمیل و اتمام این طرح باشیم.

وی با اشاره به ادغام ۲ شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری از سیدهادی حسینی بیدار مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب همدان درخواست کرد: نسبت به رفع نیازهای حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی این شهرستان و تعیین تکلیف اولویت‌های این حوزه پیگیری لازم صورت گیرد.

لزوم اتصال آب به شهرک صنعتی جوکار

بخشدار جوکار نیز در این جلسه اظهار داشت: مجتمع آبرسانی علی آباد دمق در بخش جوکار واقع شده که حدود ۱۱ روستا را زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

فرهاد جهانیان خواستار اتصال آب به شهرک‌های صنعتی جوکار از شهر جوکار شد و افزود: این بخش صنایع بزرگی دارد که نباید مشکل تامین آب داشته باشند.

وی همچنین خواستار زیر پوشش قرار دادن روستاهای آشاق‌قلعه، الفاوت، ینگی‌کند، چشمه‌پهن ننج، افسریه، ننج، دایلر و حسن‌آباد قشبلاق در طرح های آبرسانی روستایی شد.

جهانیان بیان کرد: آغاز طرح مطالعاتی آب و فاضلاب شهرهای ازندریان و جوکار یک ضرورت است که امیدواریم امسال این طرح اجرایی شود.

مجتمع آبرسانی سد کلان ۱۱ هزار و ۴۸۸ نفر و مجتمع آبرسانی علی آباد دمق ۹ هزار و ۹۶۴ نفر از جمعیت روستایی را زیر پوشش قرار می‌دهد.

در حال حاضر ۱۳۴ روستای شهرستان ملایر با جمعیتی حدود ۲۵ هزار خانوار زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.