به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح پنج شنبه در دیدار اعضای انجمن فرهنگی ثارالله از اقدامات مردمی در زمینه مقابله با قدردانی کرد و گفت: در شرایط فعلی ایجاد انسجام در بین نیروها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه وحدت عامل موفقیت در کارهاست و اگر انسجام در انجام امور رخ دهد نتیجه موفقیت آمیز خواهد بود، گفت: قرارگاه مواسات با دستور شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و توسط ائمه جمعه تشکیل شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به شکل گیری قرارگاه «مواسات» گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انسجام بخشی به فعالیت‌های مردمی در امر مقابله با ویروس کرونا است.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از موازی کاری‌ها عنوان کرد: در صورت نبود انسجام بین نیروها شاهد آنیم به همه کسانی که باید مساعدت شود شاید به نحو احسن اقدام انجام نشود.

وی تصریح کرد: مواسات از سنت‌های دینی و سیره اهل بیت است و کمک مومنانه به معنای آن است که ایمان در این کمک دخالت دارد.

آیت الله شعبانی با اشاره به اهمیت شناسایی دقیق اقشار کم برخوردار، عنوان کرد: گذران زندگی در شرایط فعلی سخت است اما برخی از خانواده‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و با وجود این مستمری‌ها زندگی آنها می‌گذرد بنابراین باید توجه قرارگاه به خانواده‌هایی باشد که با شرایط سخت‌تری مواجه هستند.

وی ادامه داد: آنچه موجب نگرانی شده وجود اقشاری است که دارای درآمد روزانه هستند و از منبع ثابتی برخوردار نیستند و پس از شیوع این بیماری دچار مشکل شده‌اند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قرارگاه مواسات باید برای شناسایی این افراد وارد میدان شود، گفت: بعضی اقشار در جامعه تنها نگاهشان به عید و بساط پهن شده در خیابان بود که امروز با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1410176
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.