احمد قدیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب عملیات کاشت سیب زمینی از اواخر اسفندماه سال ۹۸ آغاز شده و تا اوسط اردیبهشت ماه سال ۹۹ ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد از سیب زمینی شهرستان همدان از ارقام تابستانه و زودرس بوده که مصرف تازه خوری دارد و مابقی ارقام پاییزه است.

سرپرست اداره جهادکشاورزی همدان به کشت ۱۶۰ هکتار انواع  صیفی شامل هندوانه، خیار، گوجه فرنگی اشاره کرد و افزود: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه بوده که لازمه آن رعایت تناوب کشت از سوی بهره برداران است.

قدیمی خاطرنشان کرد: در این راستا و برای برای بهره وری بیشتر اراضی، رونق بخش دامپروری، تولید بیشتر و تقویت زمین‌های زراعی پیشنهاد می‌شود کشاورزان پنج محصول شاخص از جمله گندم، جو، حبوبات و دانه‌های روغنی و علوفه‌ای را کشت کنند.

وی اظهار داشت: کشاورزان در کشت محصولات زارعی باید به عملکرد مطلوب محصول، منافع پایداری زمین، بهره وری اقتصادی و بازار فروش را در نظر داشته باشند.

قدیمی با تاکید بر اهمیت رعایت تناوب و تاثیر آن در بهبود کمی و کیفی محصولات زراعی و افزایش حاصلخیزی خاک، گفت: در همین راستا توسعه کشت حبوبات دیم یکی از برنامه‌های راهبردی این مدیریت برای تقویت خاک و کمک به افزایش درآمد کشاورزان بوده و کشت ۵۵۰ هکتار انواع حبوبات دیم در سال زراعی جاری موید آن است.

گفتنی است، ۱۰۰ درصد مزارع سیب زمینی استان مکانیزه  و ۹۵ درصد سطح این مزارع مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.