یاسر نانکلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۶۰ دانش آموز عشایر در آموزش و پرورش این استان تحصیل می کنند که ۳۰۰ تن از آنها در کوچ بهاره از استان خوزستان وارد همدان می‌شوند.

وی اظهار داشت: در مدت تعطیلی مدارس، ارتباط بین دانش‌آموزان مناطق دور افتاده با معلمان برقرار است و از طریق ارتباط تلفنی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

نانکلی بیان کرد: در روستاهای دور افتاده نیز درس‌نامه‌هایی در لوح فشرده تهیه و با مراجعه به درب منازل این لوح ها در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از عشایر به تلویزیون دسترسی ندارند، استفاده از رادیو فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

معاون دوره ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان عنوان کرد: برخی از دانش آموزان عشایر تلفن همراه هوشمند دارند که معلمان محتوای آموزش مجازی را از طریق پیام رسان‌های مختلف برای آنها ارسال می کنند.

وی افزود: ۳۰۰ تن از دانش‌آموزان عشایر خوزستان از اسفند سال گذشته کوچ خود را به سمت همدان آغاز کردند و هم اکنون در استان لرستان مستقر هستند و از ۱۵ اردیبهشت وارد همدان می شوند.

نانکلی تاکید کرد: به والدین و همه دانش‌آموزان عشایر، با استفاده از ارسال پیامک، زمان پخش محتوای آموزش مجازی از رادیو همدان اطلاع رسانی شده است.

براساس برنامه‌ریزی و هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان، برنامه‌های آموزشی به تفکیک پایه‌ها و درس‌ها، هر روز در سه نوبت از شبکه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز همدان پخش می‌شود.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل می کنند.

همه مدارس همدان، از تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۹۸، همزمان با سراسر کشور، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت موقت تعطیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.