به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید شاهرخی ظهر سه شنبه در ستاد مقابله با کرونا با اشاره به مصوبه تعدیل نیروی کاری ادارات استان همدان تا ۱۵ فروردین‌ماه گفت: به استناد مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان همدان نیز همانند کل کشور به جز ارگان‌های خدماتی، درمانی و امدادی تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۹ با حداقل ظرفیت پرسنل خود فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: تعدیل کارمندان در قالب‌های دورکاری، مرخصی‌های استعلاجی و استحقاقی خواهد بود.

استاندار همدان اضافه کرد: بخش اداری شهرداری‌های استان همدان نیز تا ۱۵ فروردین‌ماه با یک سوم ظرفیت پرسنل خود فعالیت خواهند داشت.

شاهرخی گفت: به منظور حفظ سلامتی کانون خانواده، بانوان کارمند ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان همدان تا ۱۵ فروردین‌ماه در محل کار حضور نیابند و فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

وی یادآور شد: این مصوبه شامل بانوان کارمند در ارگان‌های امدادی و درمانی و بهداشتی نمی‌شود.

استاندار همدان همچنین با بیان اینکه نماز جمعه و نمازهای جماعت در سراسر استان همدان تا ۱۵ فروردین‌ماه برگزار نمی‌شود، گفت: مجالس عروسی، عزاداری و تشییع جنازه نیز نباید برگزار شود.

شاهرخی اضافه کرد: تمامی واحدهای صنفی به غیر از واحدهایی که اقلام ضروری از جمله مواد غذایی، بهداشتی و درمانی را تأمین می‌کنند و همچنین داروخانه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و تعمیرگاه‌ها تا ۱۵ فروردین تعطیل هستند.

وی بابیان اینکه قطار همدان- مشهد و بالعکس از امروز ۵ فروردین‌ماه تعطیل است، گفت: مسدود کردن راه‌ها و قطع پروازها در اختیار استان‌ها نیست و ستاد ملی در این باره تصمیم می‌گیرد.

استاندار همدان اضافه کرد: در شهر همدان بیمارستان مطهری به عنوان بیمارستان قرنطینه افراد در نظر گرفته شده و در سایر شهرستان‌ها نیز خارج از فضای بیمارستان اصلی، باید فضایی برای قرنطینه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1389605
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.