کامران زنگنه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پرتقال با قیمت پنج هزار و ۵۰۰ تومان و سیب به قیمت ۶ هزار تومان در غرفه‌های تعیین شده سطح شهر توزیع شده است.

وی افزود: ۳۰ مرکز برای توزیع میوه شب عید پیشنهاد شد که ۲۰ مرکز عرضه میوه تایید شد و علاوه بر این مراکز، در شهرهای ازندریان، جوکار، سامن، زنگنه و اسلامشهر آق‌گل نیز توزیع میوه انجام شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه مشکلی در تامین ارزاق عمومی و مایحتاج مردم نداریم ادامه داد: گوشت، مرغ، برنج و شکر به وفور در بازار توزیع شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

زنگنه بیان کرد: نظارت و بازرسی در بازار به طور مستمر انجام می‌شود و در صوت مشاهده هرگونه تخلف، به شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کمبود اقلام بهداشتی برای شهروندان گفت: در این راستا ۱۰ واحد تولیدی برای تولید ماسک فعال شدند که روزانه حدود ۱۵ هزار ماسک تولید می‌کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه تولید ماسک در این واحدها با رعایت کامل نکات بهداشتی و زیر نظر بهداشت و درمان انجام می‌شود ادامه داد: مقرر شد روزانه چهار هزار عدد ماسک بین ۶ داروخانه توزیع شود تا در دسترس عموم قرار گیرد.

زنگنه بیان کرد: مواد اولیه تولید ماسک در این واحدها از شرکت بافتینه و بافتسان تهیه می‌شود و اولویت توزیع با مراکز در معرض خطر همچون بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، درمانگاه‌ها و دیگر نهادهای اجرایی است.

وی یادآور شد: با تولید روزانه بیش از ۱۵ هزار ماسک در شهرستان، از روزهای آینده مشکل تامین ماسک در ملایر رفع می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر اظهار داشت: برای ضدعفونی کردن سطح معابر و اماکن شهر روزانه ۲ تا سه تُن آب ژاول تحویل ما داده می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

زنگنه با اشاره به فعالیت یک واحد تولید الکل در ملایر گفت: چنانچه مشکل این واحد حل شود، تا پایان هفته پنج تن الکل تولید خواهد شد و حتی می‌تواند بیشتر از نیاز شهرستان نیز تولید کند.

وی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از اجتماع و تردد شهروندان، طبق دستور فرماندار ویژه ملایر از ۳۲ اتحادیه فعال این شهرستان ۲۳ اتحادیه صنفی از روز گذشته/سه شنبه/ تا دهم فروردین سال آینده تعطیل شدند.

زنگنه افزود: بر اساس این مصوبه تمامی صنوف غیر از اتحادیه‌های خبازان، بارفروشان، تعویض روغنی، تعمیرکاران لوازم خانگی و اتومبیل، خواروبار فروشان، قنادان، قصابان و موسسات حمل و نقل و تاکسی سرویس، داورخانه‌ها و لوازم پزشکی و بهداشتی تا دهم فروردین تعطیل است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: طبق آخرین گزارش‌ها تست کرونای ۱۵۵ نفر در این استان مثبت شده‌است.

رشید حیدری مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۴۲ نفر در شهرستان همدان، ۲۲ نفر در اسدآباد، ۲۵ نفر در نهاوند، ۲۰ نفر در ملایر، ۱۳ نفر در رزن، ۱۱ نفر بهار، ۱۱ نفر در کبودراهنگ، هفت نفر در فامنین و چهار نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از ۱۵۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان پس از اقدام‌های درمانی صورت گرفته ۹۶ تن ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.