حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: کنترل شرایط و وضعیت به وجود آمده نیازمند همکاری و همراهی همه مردم است یعنی برای موفقیت و پیروزی باید همه نقش و سهم خود را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: در همدان ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا راه اندازی شد همچنین بسیاری از اقشار و نیروهای مردمی خدماتی داشتند با این وجود اگر عموم مردم به تذکرها و توصیه ها توجهی نکنند کارها به خوبی پیش نمی رود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان شکل گیری پویش «سهم من در شکست کرونا» را کار شایسته ای دانست و گفت: این بدان معناست که همه باید در این میدان مبارزه سهمی داشته باشند تا به پیروزی دست یابیم.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: ما نیز در چند بخش فعالیت هایی انجام دادیم که در گام نخست در نشست اعضای شورای تبلیغ حوزه های علمیه مقرر شد طلبه ها برای ضد عفونی کردن سطح شهر و  در صورت نیاز بیمارستان ها ورود کنند.

وی گفت: همچنین با توجه به ضرورت انسجام بخشی به حضور نیروهای مردمی در زمینه ضدعفونی کردن ها و توزیع اقلام و تجهیزات و جلوگیری از یکسری موازی کاری ها ستاد مردمی مقابله با کرونا شکل گرفت که این ستاد بازوی اجرایی ستاد پیشگیری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: وظیفه من به عنوان امام جمعه در این پویش ، اطلاع رسانی و همراهی با برنامه ها و سیاست های ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا استان به ویژه در راستای کاهش تجمع ها و مدیریت تراکم جمعیت است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مساجد و هیات های مذهبی مگر در موارد ضروری نباید تجمعی صورت گیرد و در صورت ضرورت نیز باید از منظر بهداشتی محل تجمع ضدعفونی و کنترل شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: مراکز مذهبی، هیات ها، متولیان مساجد و نمازهای جمعه بیشترین همراهی و همکاری را با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در سطح این استان داشته اند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اظهار داشت: هم اینک میزان تجمع در بازار زیاد است که یک بخش آن به لحاظ شرایط زمانی به خصوص نزدیک شدن به عید نوروز  است با این وجود باید مردم و کسبه در شکست این ویروس همراه شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: طبق آخرین گزارش ها تست کرونای ۱۴۲ بیمار در این استان مثبت شده است.

رشید حیدری مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۳۷ نفر در شهرستان همدان، ۲۲ نفر در اسدآباد، ۲۱ نفر در نهاوند، ۱۵ نفر در ملایر، ۱۳ نفر در رزن، ۱۱ نفر بهار، ۱۰ نفر در کبودراهنگ، ۶ نفر در فامنین و چهار نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از ۱۴۲ مبتلا به ویروس کرونا در این استان پس از اقدام های درمانی صورت گرفته ۸۹ تن ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.