زهره ابوطالبیان روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: ما به عنوان فردی که با خیلی از مردم جامعه در ارتباط هستیم، بهترین فرصت را برای انتقال توصیه های بهداشتی در اختیار داریم و باید به این اصل کمک کنیم.

وی اضافه کرد: قطع زنجیره ویروس کرونا تنها با رعایت آموزه های بهداشتی و درمانی به ثمر خواهد نشست و مهمترین اصل در این وضعیت ماندن در خانه و پرهیز از هرگونه فعالیت غیرضروری در سطح جامعه است.

ابوطالبیان خاطرنشان کرد: بهتر است مردم فقط برای خریدهای ضروری از منزل خارج شوند و حتی در این شرایط رعایت بهداشت فردی و تجهیز شدن به ماسک و دستکش نیز مهم است.

مربی سازنده تنیس روی میز همدان افزود: حتی پس از ورود به منزل نیز بهتر است تمامی لباس ها و کفش و جوراب افراد زیرنور آفتاب قرار بگیرد.

وی ضدعفونی کردن سوییچ خودرو، عابر بانک ها، گوشی تلفن همراه، دستگیره ها و سایر ابزاری که با آنها ارتباط برقرار شده را ضروری دانست و گفت: شستشوی روزانه دهان و گلو با آب گرم و غرغره کردن آب و نمک قبل از خواب را به مردم توصیه می کنم.

این مربی تیم ملی تجمع مردم در خیابان ها و معابر را یکی از مهمترین راه های شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: اگر مردم سطح شهر را خلوت کنند، نیروهای خدماتی و بهداشتی بهتر می توانند نسبت به سم زدایی و ضدعفونی کردن اماکن اقدام کنند.

وی تمرین ورزشی در طول روز را یکی از مهمترین نیازهای ضروری ماندن در خانه دانست و گفت: با ورزش نه تنها می شود از استرس به دور بود بلکه نشاط و آمادگی بدنی را همراه خواهد داشت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: هزار و ۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به جمع مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شده و در مجموع ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر مبتلای قطعی به این بیماری در کشور داریم.

وی ادامه داد: همچنین ۴ هزار و ۹۹۶ نفر از این تعداد تاکنون با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

جهانپور گفت: از بین بیماران جدید شناسایی شده، ۱۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کووید ۱۹ در کشور تا امروز به ۸۵۳ نفر رسیده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: طبق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۳۱ تن رسیده است.

رشید حیدری مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۳۵ نفر در شهرستان همدان، ۲۱ نفر در اسدآباد، ۲۰ نفر در نهاوند، ۱۷ نفر در ملایر، ۱۱ نفر در رزن، ۹ نفر در کبودراهنگ، ۹ نفر در بهار، ۶ نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از تعداد ۱۳۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان هم اینک ۴۶ تن در بیمارستان تحت مداوا و درمان هستند و بقیه ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.