سید سعید شاهرخی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی اقتصادی ستاد استانی پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در همدان اظهار داشت: جهت دهی، برآوردها، کیفیت، کمیت به همراه برنامه زمان بندی را در اختیار اتاق بازرگانی قرار می دهیم تا در خصوص تامین اقلام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه توجه ما باید به تامین نیازهای استان معطوف شود اضافه کرد: از توان اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در رفع نیاز ها استفاده می شود با این وجود شبکه توزیع هم باید پروتکل مشخصی داشته باشد.

استاندار همدان بیان کرد: باید تصویر روشنی از نیازها داشته باشیم و برنامه ریزی های استان باید تا پایان خرداد مشخص شود همچنین همه ملزومات، ابزار و مواد ضد عفونی کننده شهرداری ها و بیمارستان ها بر اساس نیاز روزانه استان مشخص شود.

شاهرخی ادامه داد: با همکاری و همفکری ارگان ها با دانشگاه علوم پزشکی، باید نیازسنجی استان را از نظر نوع، تعداد و حجم اقلام مورد نیاز از جمله ماسک و لباس ایزوله، مواد ضدعفونی کننده و دارو  انجام داد. 

وی اظهار داشت: پیگیری، مدیریت افکار عمومی، اجتماعی کردن مقابله با ویروس کرونا و حمایت همه جانبه از کادر بهداشت و درمان در اولویت است و در خصوص مشکل انتشار ویروس کرونا باید درک صحیح، دقیق و موثری از شرایط داشته باشیم.

استاندار همدان بیان کرد: با توجه به شرایط حال حاضر، فرصتی برای جبران اشتباه وجود ندارد و در صورت کم کاری بابت آن متحمل پرداخت هزینه هستیم و نبود امکانات و برنامه ریزی غلط، افراد بیشتری را درگیر این ویروس می کند.

شاهرخی گفت: باید ظرفیت های استان را مشخص کرد تا در صورت کمبود بتوان برای رفع این نیازها اقدام کرد.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در همدان تا ظهر روز گذشته (یکشنبه) ۵۰ تن اعلام شد که شامل ۱۵ نفر در شهرستان همدان، ۹ تن در اسدآباد، ۶ تن نهاوند، ۵ تن در رزن، چهار تن در ملایر، چهار تن در فامنین، سه تن در کبودراهنگ، ۲ نفر در تویسرکان، یک نفر در شهرستان بهار و یک نفر هم وارده از خارج استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.