سید سعید شاهرخی عصر پنجشنبه در ستاد استانی پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا در استان همدان افزود: هیج یک دستگاه ها نباید اقدام به پذیرش میهمان شخصی و حتی اداری در میهمانسراها کنند.

وی اضافه کرد: هیچ یک از ستادهای اسکان مسافران نوروزی شامل ستاد اسکان آموزش و پرورش، ورزشگاه های تربیت بدنی و شهرداری و امثال آن نباید قبل، حین و بعد از ایام نوروز اقدام به پذیرش مسافران کنند چرا که سلامت مردم در اولویت است.

استاندار همدان بیان کرد: داده های آماری گویای این است که وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس کرونا به نسبت استان های مجاور شیب تندی ندارد و این امر موید اثربخش بودن، اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است.

شاهرخی با بیان اینکه امید می رود همدان نخستین استان برگزار کننده جشن ریشه کنی کرونا باشد گفت: با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، برابر با دستورالعمل باید کادر اداری بر سر کار حضور یابند.

وی اظهار داشت: تمام مرخصی و ماموریت مدیران دستگاه های مختلف اجرایی شامل معاونان استاندار، فرمانداران، بخشداران، مدیران ستادی و مدیران دستگاه های اجرایی لغو است و تنها مدیران برای ماموریت های مهم، با هماهنگی مسوولان می توانند از استان خارج شوند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اضافه کرد: مدیران باید در محل کار و منزل به صورت انکال و آماده به خدمت باشند تا در صورت نیاز و ضرورت، به فوریت در محل خدمت برای انجام تکالیف محوله حضور یابند.

شاهرخی گفت: سند کمک و یاری به مناطق حاشیه شهرها و حمایت از زباله گردها توسط علوم پزشکی تهیه و در آن وظایف هر یک از دستگاه ها مشخص شود؛ همچنین پیش از مطرح کردن آن در این جلسه، در نشستی با هر حوزه نسبت به بندها و تکالیف چکش کاری شود.

وی ادامه داد: برای اجتماعی کردن پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و نیروی بسیج استفاده کرد اما درباره نحوه و چگونگی استفاده از این ظرفیت ها باید قالب و برنامه مشخصی داشت.

استاندار همدان از معاون اقتصادی استانداری خواست با همکاری مدیران نهادهای مسوول بر نحوه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم نظارت و بازرسی دقیق داشته باشد و میزان تولید، توزیع، کمبودها، نیازها و اقدام های انجام شده برای رفع کمبودها مشخص شود. 

وی ادامه داد: گلایه مندی هایی در زمینه رعایت نکات بهداشتی در جایگاه های عرضه سوخت، نانوایی ها و آرایشگاه های زنانه وجود دارد که باید شرکت سوخت و سازمان صنعت، معدن و تجارت این موضوع را پیگیری کرده و با اتحادیه های مربوطه درباره رعایت بهداشت در نانوایی ها و آرایشگاه ها توصیه ها و هشدارهای لازم را ارائه دهد.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به جمعه پایانی سال و رسم دیرنه مردم برای حضور در باغ بهشت انتظار می رود رسانه ها و صدا سیما درباره حضور نیافتن مردم در باغ بهشت و قرائت فاتحه از خانه، اطلاع رسانی کنند تا شاهد مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا در اماکن پرازدحام نباشیم.

وی افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در زمینه ویروس کرونا با بهره گیری از امپراطوری رسانه ای اقدام به نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و  بازی با احساسات مردم می کنند که باید مراقب این توطئه ها باشیم.

از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون ۲۰۶ نفر به علت مشکوک بودن به ویروس کرونا در بیمارستان‌های همدان بستری شدند که تست ۱۹ تن مثبت بوده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.