افشین حولکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:  ضدعفونی کردن سطوح و شستن دست ها یکی از نکات بهداشتی مورد تاکید است که در این باره باید توجه داشت که بسیاری از الکل های موجود در بازار متانول بوده و هنگام خرید باید توجه داشت که الکل اتانول را خریداری کرد.

وی بیان کرد: استفاده از الکل متانول با توجه به خاصیت نامناسب برای بدن تاثیر سوئی بر روی دست ها گذاشته و این الکل از طریق پوست جذب بدن می شود.

کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی همدان تاکید کرد: بهترین شیوه برای ضد عفونی دست استفاده از مایع صابون و آب ولرم است و باید در هر مکانی نسبت به شستشوی دست ها اقدام کنیم.

حولکی ادامه داد: با توجه به اینکه ویروس کرونا خاصیت همچون چربی دارد با شستشوی متناوب دست ها می توان بیش از ۹۰ درصد بار میکروبی را از دست ها جدا کرده و راهی فاضلاب کرد.

وی با بیان اینکه مواد شوینده قاتل چربی ها هستند گفت: همه مردم به محلول های ضدعفونی کننده دسترسی ندارند اما دسترسی به آب و مایع آسان تر است.

کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی همدان تاکید کرد: استفاده از صابون مایع به جای مواد ضدعفونی که پایه الکلی دارند توصیه می شود.

حولکی ادامه داد: مواد ضدعفونی کننده برای مکان هایی است که دسترسی به آب و صابون مایع وجود نداشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.