نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: جهانی شدن منبت ملایر اتفاق بزرگی بود که برای تحقق آن زحمات زیادی کشیده شد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: ملایر مستحق کسب این عنوان جهانی بود که در این زمینه پیگیری و حمایت‌های لازم را از مسوولان ارشد کشوری، استانی و شهرستانی داشتیم.

وی کسب دومین عنوان جهانی برای ملایر را گامی مهم در توسعه شتابان به ویژه در حوزه گردشگری و اقتصادی دانست و بیان کرد: به خود می‌بالیم که انگور و منبت ملایر در عرصه جهانی می‌درخشد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ادامه داد: ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی یکی از آثار جهانی شدن منبت است که موجب شده سرمایه‌گذاران با انگیزه بیشتر و چشم‌انداز خوب برای سرمایه‌گذاری در این شهر ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام آزادیخواه ابراز امیدواری کرد: این بازارچه یکی از اماکنی خواهد بود که برای جذب توریست داخلی و خارجی یک ظرفیت ویژه و مهم در این شهرستان ایجاد می‌کند.

ایجاد ۳۸۰ شغل در بازارچه دائمی صنایع دستی ملایر

سرمایه‌گذار بازارچه دائمی صنایع دستی ملایر نیز افزود: این بازارچه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار و ۸۲۲ مترمربع و زیربنای ۵۷ هزار و ۸۷۲ مترمربع احداث خواهد شد و ۱۵۰ میلیارد تومان از سرمایه شخصی زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای این طرح برآورد شده است.

محمدجواد سیف از همزمانی آغاز عملیات اجرایی این بازارچه با جهانی شدن منبت ملایر ابراز خرسندی کرد و گفت: با کمک مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرستان ملایر و دیگر مسوولان موفق به اخذ تمامی مجوزهای لازم شدیم و امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ این بازارچه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: بیشتر توجه ما به حوزه مبل و منبت و ایجاد کارگاه‌های این هنر صنعت از صفر تا صد کار است تا خریداران بتوانند در فضایی مهیا نسبت به خرید مبلمان منبت خود اقدام کنند.

سرمایه‌گذار بازارچه دائمی صنایع دستی ملایر بیان کرد: علاوه بر مبل و منبت دیگر صنایع دستی خرد و کوچک نیز در این مجموعه جمع می‌شوند و امیدواریم سرمایه‌گذاران بیشتری برای ایجاد اینگونه بازارچه‌ها در شهر جهانی منبت ورود پیدا کنند.

سیف با بیان اینکه کل سرمایه‌گذاری این طرح از سرمایه شخصی است و درخواستی برای تسهیلات نداشتیم افزود: تسهیلات مورد نیاز را برای افرادی اختصاص داده‌ایم که در صدد خرید غرفه در این بازارچه هستند.

وی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این طرح را ۳۸۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۳۴ غرفه نمایشگاهی مبلمان منبت، ۳۰ غرفه برای کارگاه‌های تولیدی و ۳۰ غرفه برای سایر رشته‌های صنایع دستی در این بازارچه پیش بینی شده است.

سیف پارکینگ با ظرفیت ۴۸۰ خودرو، سالن برگزاری جشنواره، اقامتگاه، فضای سبز، فضاهای تفریحی و ورزشی و فضاهای اداری را از دیگر فضاهای پیش‌بینی شده در این بازارچه عنوان کرد.

هفته گذشته منبت ملایر در فهرست صنایع دستی جهان ثبت شد.

این شهرستان دارای بیش از پنج هزار کارگاه فعال و بیش از ۹ هزار منبت کار و استادکار است و بیش از ۲۵ هزار هنرمند در این هنر صنعت فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.