سرهنگ رضا زارعی روز یکشنبه در تشریح این خبر گفت: به دنبال افزایش سرقت قطعات و لوازم خودرو در سطح شهر همدان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان ضمن حضور در محل های سرقت، به کارگیری شگردهای اطلاعاتی و پلیسی و بازبینی دوربین های مدار بسته محل های سرقت، متهمان را شناسایی و در چهارعملیات همزمان و غافلگیرانه، سارق و خریداران اموال مسروقه را دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان ادامه داد: متهمان در بازجویی ها و تحقیقات فنی، به ۴۳ فقره سرقت داخل خودرو و یک فقره سرقت خودرو اعتراف کردند و اظهار داشتند که برای تأمین موادمخدر مصرفی، شبانه اقدام به سرقت کرده و اموال سرقتی را از طریق، خریدار مال مسروقه به فروش می رساندند.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: در بازرسی از مغازه های خریداران اموال مسروقه، تعدادی ضبط و پخش، باند و ساب کشف شد و با راهنمایی سارقان، تمامی محل های سرقت بازسازی، مالباختگان شناسایی و هر ۹ متهم با قرار صادره مناسب روانه زندان شدند.

دستگیری سارق خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: ماموران گشت خودرویی کلانتری ۱۳ شهر همدان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی سمند که در کوچه ای خلوت کنار یک دستگاه خودروی پراید پارک شده و دارای ۲ سرنشین بود مشکوک شدند.

سرهنگ جمشید باقری افزود: پس از زیر نظر گرفتن سرنشینان سمند، ماموران متوجه شدند آنان وسایلی را از داخل خودروی پراید بیرون آورده و به داخل خودروی سمند انتقال می دهند که پس از استعلام شماره خودرو پراید، مشخص شد این خودرو سرقتی است.

وی با بیان اینکه یکی از سارقان در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات مشخص شد، خودروی پراید را از حوزه کلانتری ۱۵ سرقت کرده و قصد اسقاط آن را داشتند، افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه ضبط و از منزل متهم نیز یک دستگاه باطری، سه دستگاه چشمی دوربین و یک دستگاه ضبط کشف شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و پیشنهاد و انتقادهای خود را در خصوص عملکرد پلیس از طریق سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

کشف لباس قاچاق در بهار

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی همه کسی شهرستان بهار هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده همدان - سنندج، به یک دستگاه خودروی سواری پژو مشکوک و به راننده دستور توقف دادند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح اضافه کرد: متهم با استفاده از خودرو های اسکورت همراهش متواری و خودرو را رها کرد که در بازرسی از این وسیله نقلیه ۶ هزار و ۸۶۰ ثوب لباس قاچاق و بدون مجوز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای مکشوفه ۱۵۰ میلیون تومان برآورد شده است، گفت: برخورد با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و این فرماندهی با تمام توان و اقتدار با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد می کند.

کشف بیش از ۲ تن برنج قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان بهار گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان بهار یک دستگاه خودرو وانت نیسان را که در جاده منتهی به غرب کشور متوقف کردند.

سرهنگ بزررگعلی نوری افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲ تن و ۴۸۵ کیلو گرم برنج خارجی قاچاق و  بدون مجوز ه ارزش ۲۵ میلیون تومان کشف کردند که در این راستا یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سارق باطری، با خودروی سرقتی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: ماموران گشت کلانتری ۱۴، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پیکان وانت که به طرز ماهرانه ای پلاک خودرو را تغییر داده بود مشکوک و با استعلام از سامانه پلیس، مشخص شد پلاک جعلی بوده و خودرو سرقتی است.

سرهنگ جمشید باقری افزود: خودرو یادشده با استفاده از شگردهای خاص پلیسی متوقف و راننده آن دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان اضافه کرد: پس از انتقال خودرو به مقر انتظامی، متهم در بازجویی های دقیق و فنی اعتراف کرد که خودرو را چند روز پیش سرقت کرده و با آن اقدام به سرقت باطری خودروهای شهروندان می کرده است.

سرهنگ باقری گفت: سارق به همراه خودرو و اموال مسروقه تحویل اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی همدان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.