صبح امروز شنبه جمعی از کارگران شرکت خوش نوش با حضور در مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خواستار پیگیری و رسیدگی به مطالباتشان شدند.

حمیدرضا اسلامی در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق قانون چنانچه فردی ۲۰ تا ۲۵ سال متناوب در یک شغل سخت و زیان آور فعالیت کند می تواند از قانون بازنشستگی پیش از موعد  استفاده کند بنابراین درخواست کارگران کارخانه خوش نوش نیز استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد است.

وی یادآوری کرد: کارگران این کارخانه دهه گذشته نیز این درخواست را ارائه کرده بودند که رد شد اما با نظر مثبت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان دوباره این پرونده به جریان افتاد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: شعبه بدوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این درخواست موافقت کرده اما نیاز به یکسری کارهای فنی و تخصصی دیگر برای طرح موضوع در شعبه تجدید نظر است.

اسلامی بیان کرد: تا پایان هفته آینده جلسه تجدیدنظر با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده کارگران و کارفرمایان تشکیل و این موضوع بررسی می شود که البته رویکرد اداره کار نیز نسبت به این موضوع مثبت است.

وی ادامه داد: برای بررسی این پرونده نیازمند ارائه اطلاعاتی از سوی کارفرما در زمینه آخرین وضعیت سنجش آلایندگی محیط کار بوده که در این باره کارفرما اقدامی انجام نداد و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سنجش های صورت گرفته توسط علوم پزشکی را ملاک عمل و مبنا قرار داد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان حضور کارگران کارخانه کیوان در این تجمع را رد کرد و اظهار داشت: هر چند کارگران این مجموعه همانند کارخانه خوش نوش نسبت به وضعیت خصوصی سازی و نحوه واگذاری این کارخانه ها گلایه مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.